تابناک: شهروندی که تنها حقوق خود را خط قرمز زندگی‌اش می داند و اگر کسی مخالف با عقیده شخصی او زندگی کند یا نفس بکشد دیگر در زمره یک شهروند قابل احترام به شمار نمیرود و باید با اسپری قبرش را شعارنویسی کرد.
کد خبر: ۴۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 02 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، یک روز تدفین یک یهودی شرق شناس و یک روز تشییع جنازه یک روحانی، فرقی نمی کند مسلمان باشد یا یهودی عده ای تنها یدکش نام شهروند هستند.

شهروندی که تنها حقوق خود را خط قرمز زندگی اش می داند و اگر کسی مخالف با عقیده شخصی او زندگی کند یا نفس بکشد دیگر در زمره یک شهروند قابل احترام به شمار نمی رود و باید با اسپری قبرش را شعارنویسی کرد.

یا باید به مراسم تشییع جنازه اش آمد و به جای همراهی با جنازه، بر موجی که برای سوار شدن مقاصد سیاسی فراهم شده است، سوار شد. زمان هم گذر کرد و روزها به چهلم و سالگرد رسید بازهم شعارها در جیب این عده غلاف شده تا وقتش که رسید به مخالفان سیاسی خود بفهمانند که هنوز هم در عرصه هستند و میدان را برای آنها خالی نکرده اند.

اینکه چندسالی است، مراسم تشییع جنازه یک شخصیت سیاسی یا عالمی که هرچند برخی با عقایدش سازگار نبودند، به میدانی برای زورآزمایی سیاسی تبدیل شده است نه در فرهنگ دینی ما جایی دارد و نه لباسی در قد و قواره فرهنگ ایرانی است.

وقتی نهادهای قانونی بستر را برای همراهی با تمام جناح‌های سیاسی فراهم می کنند اما عده ای کاسه داغ تر از آش می شوند و با احساس خودساخته خطر، درصدد برهم زدن نظم عمومی و جریحه دار کردن احساسات طرف مقابل خود هستند، باید کم کم به دنبال تشییع جنازه "احترام" و "تحمل" هم برویم چراکه صبر عده ای در شهر در کاسه های کوچک ظرفیتشان ریخته شده است و هرجا که خط آخر ظرفیت پر شود، صبر هم لبریز شده و کار به حرف های خیابانی می کشد. خواه این حرف با پاره کردن یک بنر باشد یا با یک شعار یا دیوارنویسی!.

بیشتر از آنکه افراد یا جناح سیاسی مخاطب این رفتار متضرر شود، این مردم و فرهنگ شهروندی است که روی دست این عده قلیل روانه ناکجا آباد می شود و در هیاهوی شعارها، شعورها رنگ می بازد و ای کاش "آینده" در مورد ما اینگونه قضاوت نکند که این بخش کمی از مردم، "صدای" مردم بوده اند!.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
عــــــــــــــــــــــــــــــــــــالي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار