مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 370 میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه ویژه بندر شهید رجایی محقق شده است.
کد خبر: ۴۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 01 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، ابراهیم ایدنی با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون هشت هزار و 917 میلیارد ریال قرارداد در دست انعقاد است که زمینه اشتغال یک هزار و100 نفر را فراهم خواهد کرد.
 
وی با اشاره به حمایت های ویژه از سرمایه گذاران دربندر شهید رجایی، تصریح کرد: ساخت مخازن نگهداری فرآورده های نفتی و بانکرینگ، سیلوی غلات، آب شیرین کن، پایانه های کالای کانتینری، پنبه، روغن نباتی و پارکینگ خودروهای وارداتی و ترانزیتی از جمله زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری در این بندر است.
 
ایدنی با اشاره به کاهش مدت زمان پاسخگویی به متقاضیان سرمایه گذاری در این بندر از یکماه به 10 روز، بیان داشت: تمهیداتی اندیشیده شده که در آینده نزدیک در طرح های سرمایه گذاری مشابه نیاز به ارائه طرح توجیهی نباشد و زمان انعقاد قرارداد از شش به سه ماه کاهش یابد.
 
به گفته وی، امسال دو هزارو 600 هکتار از اراضی شمالی نیز به بندر شهید رجایی الحاق شده و پس از دیوار کشی و تدوین طرح جامع، اراضی آن آماده واگذاری به فعالان بندری خواهد شد.
 
ایدنی انعقاد قراردادهای 15 تا 25 ساله به صورت بلند مدت (BOT ) را از جمله مزایای فعالیت شرکت های در بندر شهید رجایی عنوان کرد.
 
وی در همین رابطه اضافه کرد: واردات تمامی تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین همراه قطعات آن برای استفاده شرکت ها در فعالیت های بندری بدون هزینه های گمرکی و جانبی امکان پذیر است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اختصاص به موقع اسکله به شرکت های سرمایه گذار خبر داد و گفت: امکان خرید و فروش برای صاحبان کالا در خود بندر با صدور قبض انبار تفکیکی و گواهی مبدا از دیگر مزایای بزرگترین بندر تجاری کشور است.
 
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 90 میلیون تن کالا در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد و بیش از 55 درصد صادرات و واردات و همچنین 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
 
این بندر ضمن بهره مندی از 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی به انواع کشتی های اقیانوس پیما را داراست و با برخورداری از 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای(گنتری کرین) و 2400 هکتار محدوده عملیاتی و پسکرانه، تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری کشور را بر عهده دارد.
 
یادآور می شود، بیش از 400 شرکت بخش خصوصی در بخش های مختلف بندر شهید رجایی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار