امام جمعه اصفهان گفت: ثبت تولد و مرگ در مراکز استان‌ها به سهولت انجام می‌شود که باید بر ثبت تولد و مرگ در مناطق دورافتاده نظارت کامل داشت تا مبادا در انتخابات در این زمینه سوء استفاده صورت گیرد.
کد خبر: ۴۲۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 07 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در گردهمایی رؤسای ادارات ثبت احوال شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: کارکنان ثبت احوال باید در روند انتخابات بی‌طرفانه عمل کنند، بنابراین اگر به این نتیجه رسیدند که یک نفر از دیگران اصلح‌تر است، می‌توانند در جایگاه حقیقی خود در جهت معرفی او اقدام کنند.

وی افزود:کسی که در کاری که در آن نافرمانی خدا وجود دارد بکوشد امیدش را از دست می‌دهد و نگرانی‌ها به او رو می‌آورد، بنابراین حتی در معرفی اصلح نباید به تخریب دیگران بپردازیم و از انصاف دور شویم.

امام جمعه اصفهان در مذمت بدگویی از دیگران گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند«مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَایَهً یُرِیدُ بِهَا شَیْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِیَسْقُطَ مِنْ أَعْیُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَایَتِهِ إِلَى وَلَایَهِ الشَّیْطَانِ فَلَا یَقْبَلُهُ الشَّیْطَانُ» هرکه بر ضرر مؤمن داستانى بگوید و قصدش عیب او و ریختن آبرویش باشد که از چشم مردم بیفتد، خداوند او را از دوستى خود به دوستى شیطان براند و شیطان هم او را نپذیرد.

وی بر اهمیت اطلاعات ثبت احوال در انتخابات تأکید کرد و عنوان داشت: ثبت تولد و مرگ در مراکز استان‌ها به سهولت انجام می‌شود که باید بر ثبت تولد و مرگ در مناطق دور افتاده نظارت کامل داشت تا مبادا در انتخابات در این زمینه سوء استفاده صورت گیرد.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در گذشته وقتی اسم اداره ثبت احوال می‌آمد، انباری از پرونده‌های پر از خاک با کارمندانی سن‌بالا به ذهن می‌رسید اما در حال حاضر با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و پرسنلی جوان و خوش‌فکر تحول عظیمی در ساختار این اداره به وجود آمده است.

وی با بیان این که ثبت احوال، امانتدار هویت و پیشینه افراد است، یادآور شد: اطلاعات هویتی مردم در دست شما به امانت گذاشته شده است، پس باید نهایت تلاش خود را برای نگهداری صحیح از آنها بکنید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان متذکر شد: پس از ثبت اطلاعات در سیستم‌ها، از امحای پرونده‌ها خودداری کنید و پس از پالایش، اسناد اصلی را در بایگانی نگه‌دارید چراکه ممکن است در  صورت بروز هرگونه مشکلی در سیستم اطلاعات پاک شود و مشکلات فراوانی گریبان‌گیر مردم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار