مسابقات آسیایی در گفت و گو با بانوی دو و میدانی؛
تابناک تهران - کسب سهمیه در ریو نسبت به دوره قبل که در لندن برگزار شد؛ سخت تر شده است؛ به این دلیل که 4 سال پیش دوندگان می توانستند در دو قسمت A و B کسب سهمیه کنند و خیلی راحت تر می شد امتیاز ورودی به المپیک را اخذ نمود؛ ولی برای المپیک پیش رو قانون دچار تغییر شده است.
کد خبر: ۴۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 31 May 2015
او را يكي از صف شكنان ورزش بانوان در ورزش ايران مي دانند. دختري كه با كسب مدال هاي رنگارنگ در رشته مهجور و كم امكاناتي چون دووميداني توانست مسير را براي بانوان ديگر در ورزش باز كند.

رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا كمتر از دو هفته ديگر در ووهان چين برگزار مي شود و طوسي مثل هميشه يكي از اميدهاي ايران براي كسب مدال در اين رقابت هاست.

سریع ترین دونده بانوی ایران درباره رقابت هاي قهرماني آسيا در چين در گفت و گو با تابناک تهران گفت: مسابقات قهرمانی آسیا که سهمیه المپیک هم محسوب می شود از تاریخ 13 خرداد آغاز می شود.

این رقابت ها اهمیت بالایی برای ما دارد تا بتوانیم امتیاز خوبی در راه رسیدن به المپیک کسب کنیم. بنابراين اين دوره از رقابت ها از ادوار پيشين مهمتر و كليدي تر است. راه ريو از ووهان مي گذرد و از همين رو تلاش مي كنم بهترين نتيجه ام را درا ين رقابت ها كسب كنم.

طوسی در پاسخ به این سوال که چقدر برای کسب سهمیه المپیک شانس دارد؛ تصریح کرد: از مسابقات قهرمانی آسیا به بعد؛ رقابت ما برای کسب سهمیه المپیک به شکل جدی شروع می‌شود.

کسب سهمیه در ریو نسبت به دوره قبل که در لندن برگزار شد؛ سخت تر شده است؛ به این دلیل که 4 سال پیش دوندگان می توانستند در دو قسمت A و B کسب سهمیه کنند و خیلی راحت تر می شد امتیاز ورودی به المپیک را اخذ نمود؛ ولی برای المپیک پیش رو قانون دچار تغییر شده و همین کار ما را برای کسب سهمیه سخت تر می کند. با این اوصاف بنده تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا یکی از مسافران المپیک ریو باشم.

وی ابتدا درباره تصمیمش مبنی بر اینکه چرا نمی خواهد در ماده 100 متر بدود؛ گفت: طی همفکری ای که بین من و کادرفنی تیم ملی صورت گرفته شد؛ تصمیم گرفتم استثناً امسال به خاطر المپیک و به این دلیل که شانس بیش تری برای گرفتن سهمیه داشته باشم، در 100 متر ندوم و در دو ماده 200 و 400 متر به کارم ادامه دهم و روی این دو ماده تمرکز کنم.

باید این نکته را هم یادآوری کنم که رشته تخصصی من از کودکی، 400 متر بوده است و با این ماده نسبت به 100 و 200 متر راحت تر هستم.

وی در مورد اردوهای پیش رویش برای آمادگی جهت کسب سهمیه المپیک 2016 گفت: فعلا زیر نظر آقای غلامرضا کریمی تمریناتم را انجام می دهم. اردوی خاصی در حال حاضر نداریم. امیدوارم فدراسیون تصمیمی بگیرد و اردویی را برگزار کند تا بچه ها در شرایط تمرین قرار بگیرند و بتوانند بهتر و با تمرکز بالاتری خود را برای مسابقات پیش رو آماده کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار