معاون رئیس جمهور در یاسوج بیان کرد:
معصومه ابتکار : در دوره ای چنان به محیط زیست صدمه وارد شد شرایط زیست محیطی کشور بحرانی شد اما هم اکنون ۳۰ میلیون ایرانی نسبت به سال ۹۲ از هوای سالم تری استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 01 May 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست شورای اداری از عملکرد خوب دولت تدبیر و امید گفت و افزود : هم اکنون ۳۰ میلیون ایرانی نسبت به سال ۹۲ از هوای سالم تری استفاده می‌کنند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معصومه ابتکار گفت : در دوره ای چنان به محیط زیست صدمه وارد شد شرایط زیست محیطی کشور بحرانی شد و بحران هایی مانند هجوم ریزگزدها و وضعیت بحرانی دریاچه ی ارومیه را داشتیم.
معاون رئیس جمهور افزود : در این دوره ی سه سال و نیم دولت تدبیر و امید توانستیم کشور را از  برخی از این بحران ها خارج کنیم .
ابتکار بارش های خوب در کنار برنامه های دولت را به بهتر شدن وضعیت زیست محیطی و آلودگی کشور موثر دانس و گفت : به جرات می گویم حدود 30 میلیون شهروند ایرانی در این مدت 3 سال و نیم از هوای بهتری استفاده کرده اند.
 
 هوای پاک ارمغان دولت تدبیر و امید برای 30 میلیون ایرانی + تصاویر
 
وی با اشاره به دو کانون تولید گرد و خاک در مرز عراق با سوریه و عراق با اردن افزود : گرد و غبار چند روز پیش از یک کانون بحرانی در مرز سوریه و عراق بود.
وی با بیان اینکه طبق پیشگیری جهانی گرد و غبار ، توانمندی کشورمان و سنجش‌های انجام شده هم اکنون نسبت به گذشته شرایط بهتری داریم، عنوان کرد: کانون برآمده از عراق و مرز سوریه به طول 100 کیلومتر تا ارتفاع 5 تا 6 متر خاک وارد کشور می‌کند.
ابتکار ابراز کرد: به دلیل بی توجهی دولت گذشته بحرانی‌های مختلفی شامل آلودگی هوا، گرد و خاک و دریاچه ارومیه بوجود آمد ولی با اقدامات انجام شده و مدیریت صحیح در دولت یازدهم از وضعیت بحرانی خارج شدیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ماهیت فعالیت و هدف‌گذاری‌های انجام شده محیط زیست فرابخشی بوده و جزو اولویت‌های دولت یازدهم است، تصریح کرد: تاکنون 14 لایحه محیط زیستی توسط دولت ارائه شده که برخی تبدیل به قانون و برخی نیز در دست اقدام است.
ابتکار از لایحه هوای پاک برای اولین بار با هدف رفع مشکل گرد و خاک خبر داد و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ایشان دولت تدبیر و امید در زمینه محیط زیست گام‌های مثبتی برداشته است.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
ای دروغگو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار