با حضور امام جمعه کرمانشاه مراسم تجلیل از جانبازان 70 درصد کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 01 May 2017
به گزارشخبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمی بنیاد شهید کرمانشاه" همزمان با شب میلاد فرخنده قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع)، مراسم تجلیل از جانبازان 70 درصد کرمانشاه، در محل تالار گل نرگس برگزار شد.

در این مراسم با شکوه که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حضرت آیت اله مصطفی علما، ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت، جعفر همتی مشاور عالی استاندار، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص)، تعداد 700 نفر از خانواده های عزیزان جانباز 70 درصد حضور داشتند، حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد کرمانشاه فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز را به میهمانان تبریک گفت.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه گفت: حضرت عباس(ع) نه به خاطر برادری و قرابتی که با حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به اینگونه جایگاه با عظمتی دست پیدا کرد بلکه این مقام و مرتبه ب واسطه این بود که حضرت ابوالفضل (ع) از شاخصه ها و ارزش های والایی همچون رشادت، شجاعت، بصیرت، معنویت، علم، تقوا، ولایت پذیری و امام شناسی برخوردار بوده و جانبازان عزیز ما که به حق اسوه های ایثار و استقامت هستند به الگوی بزرگی چون ابوالفضل العباس (ع) اقتدا کرده اند.

حجت الاسلام عسگری افزود: حضرت عباس (ع) گوش به فرمان امام زمان خود بود و فرامین ولی خود را به خوبی اطاعت و اجرا می کرد و آن هنگامی که میل به رفتن به میدان جنگ داشت ، از سوی امام زمان خود مأمور به آوردن آب برای کودکان و خیام حرم شد و دست بر دیده فرمان امام خود را اطاعت کرد.

مسئول بنیاد استان در ادامه با اشاره به از خود گذشتگی های همسران گرانقدر جانبازان گفت: همسران جانبازان زینب وار مشکلات روحی و جسمی جانبازان را تحمل کرده و با صبر و شکیبایی سال ها در کنار همسران خود روزگار می گذرانند و اینان در واقع در این مسیر دشوار به یگانه بانوی کربلا زینب کبری اقتدا کرده اند.

حجت الاسلام عسگری اظهار داشت: اگر پرستاری افراد بیمار دارای پاداش الهی است، یقینأ پرستاری به این کسانی که همه چیز خود را برای رضایت الهی در طبق اخلاص نهاده اند از اجر و مزد چندین برابری برخوردار است و چون این معامله ارزشمند در منظر خدای متعال است به یقین مشکلات و سختی های آن نیز سهل و آسان تر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه در پایان با بیان این مطلب که جانباز در واقع جهانی با عظمت است که در گوشه ای مأوا گزیده است، خدمتگزاری به این عزیزان را فرصتی بس مغتنم بر شمرد که خداوند متعال آن را نصیب همسران این عزیزان کرده تا زندگی چندساله دنیوی خود را با زندگی با ارزش و با عظمت ابدی و رضوان الهی در اخرت معاوضه کنند.

در ادامه این جشن سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان نیز در سخنانی از جانبازان و ایثارگران به عنوان لنگرهای مستحکم نظام اسلامی یادکرد.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: این عزت و افتخاری که نظام و کشور ایران اسلامی از آن برخوردار است حاصل رشادت ها و مجاهدت های مردان بزرگی است که در این راه روشن گام نهاده و بی هیچ ادعا از همه هستی خود گذشته و پا در مسیر جهاد و شهادت گذاشتند.

سردار ریحانی در ادامه اضافه کرد: به یقین ایستادگی و پایداری شما در حراست از آرمان های امام و شهدا موجبات شکست و عقب نشینی دشمن را فراهم کرده و این عزت و اقتدار کنونی کشور نتیجه همین حضور و پرصلابت شما ایثارگران و امت اسلامیمان در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

همچنین در این دیدار تعدادی از جانبازان حاضر در مراسم در جوی صمیمی با حضرت آیت اله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به گفتگو نشستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار