کنسرت تنبور نوازان واله از کرمانشاه به سرپرستی حیدرکاکی به زودی در فرهنگسرای ارسباران تهران اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 01 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس، کنسرت تنبور نوازان واله از کرمانشاه به سرپرستی حیدرکاکی به زودی در فرهنگسرای ارسباران تهران اجرا خواهد شد.

این کنسرت در دوبخش اجرا خواهد شد؛ بخش اول دو نوازی تنبور و تمبک توسط حیدرکاکی به همراه فرزندش همایون کاکی است و بخش دوم اجرای گروه تنبور نوازان واله است.

قطعاتی که دربخش دونوازی اجرا خواهد شد در فضای مقام های ساروخانی و خانه میری و سحری و با إشاره هایی به قطار و در نهایت قطعاتی درمقام شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه اجرا میشود این بخش بر اساس بداهه پردازی در ته رزهای کهن تنبور وبا بهره گیری از روند ملودیک وریتمیک این موسیقی اجرا میشود.

 بخش دوم که گروه نوازی تنبور نوازان واله است آثاری از استاد علی اکبر مرادی با نام (مهجوری - فراق - وداع) و مقام بایه بایه و آهنگ قدیمی باده نوشان با تنظیم حیدر کاکی و مقامهای گل و خاک جلوشاهی سحری و سوار سوار اجرا خواهدشد.

 لازم به ذکر است که تمامی درآمد این کنسرت صرف کمک به ساخت فرهنگسرای تنبور استاد علی اکبر مرادی خواهد شد.

گفتنی است در این گروه کنسرت، حیدر کاکى سرپرست،مریم شهبازى همخوان،  نوازندگان تنبور: مریم صمدى، عباس منصورى، على اصغر منصورى نیا، زهره کرمى، فاطمه کارآمد، صادق میرزایى، پروا کارخانه، هنگامه امامى پرى، فاطمه غلامى، نوازنده تارباس: هادى نجفى، نوازنده دف: کیوان شاه طاهرى، نوازنده کمانچه و تنبک: همایون کاکی خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار