مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت:در کرمانشاه وجود پژوهشکده ICT باتوجه به پتانسیل علمی بالای آن لازم و داشتن شعبه ای از پژوهشگاه فناوری ارتباطات یا مرکز تحقیقات در استان الزامی است.
کد خبر: ۴۱۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 20 April 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک ، شهریار بهنیا  در نشست با دانشجویان و اساتید دانشگاه رازی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: ارتباطات و گفتار و کلام و زندگی ما تغییر کرده و قطعا یکی از مسببین آن حوزه آی سی تی است

وی خاطر نشان کرد: امروزه دنیا دنیای فناوری اطلاعات وITCدر کار، علم، تحقیق، خدمت است، و از جمعیت  ۷ میلیاردی کره زمین  بیش از ۶ میلیارد نفر تلفن همراه دارندو بیش از ۳ میلیارد نفر کاربر اینترنت و بالغ بر ۲ میلیارد نفر کار بر شبکه اجتماعی اند.

بهنیا تصریح کرد: در کشور ۸۰ میلیونی ما هم حدود ۷۵ میلیون نفر تلفن همراه دارند بیش از ۴۰ میلیون نفر کاربر اینترنت و ۲۵ میلیون نفر کاربر شبکه های اجتماعی اند.

وی در ادامه افزود: ICT برای خود بازار و مارکت و فرصتی بسیار بزرگ شده بطوریکه تمامی آمار، شواهد و قراین نشان می دهد که در ۵ سال آینده  تا پایان برنامه ششم یک فرصت 
شصت، هفتاد هزار میلیارد تومانی در انتظارمهندسان برق و کامپیوتر و فعالان و علاقه مندان است اما نه همه ما بلکه در انتظار مهندسینی که تغییرات را حس کرده باشند و خود را با دنیای آی سی تی وفق دارند در انتظار مهندسینی است که جسور و نترس هستند و از شکست نمی ترسند و صد البته مهندسینی که  اهل عمل اند.

وی ادامه داد: با تدابیر دکتر واعظی امکانات و تجهیزات زیادی در زمینه فیبر نوری، موبایل، نسل سه نسل چهار و... در کشور و استان ایجاد شده و از ابتدای دولت تا کنون  بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان در زمینه آی سی تی کرمانشاه سرمایه گذاری شده است.

بهنیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: مرکز آپا در دانشگاه رازی تشکیل شد وتوسط دکتر و در سفر رئیس جمهور، آزمایشگاه معماری سازه در استان کرمانشاه ایجاد شد در کشور فقط دو آزمایشگاه معماری سازه داریم. ایجاد مرکز استارتاپ در دانشگاه رازی که تاکنون سه دوره ایجاد کرده و به سمت استارتاپ های اساسی پیش می رود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار