شهردار تهران در مورد سرانجام ساخت بزرگراه شوشتری گفت: با نیروهای مسلح به توافق رسیده و تا 20 ماه آینده امیدواریم انجام این پروژه سامان یابد و رایزنی‌ها با دیگر سازمان‌ها نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۴۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 17 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 101 پروژه فرهنگی، عمرانی و... در منطقه 15 با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز 101 پروژه عمرانی در منطقه 15 افتتاح شد که 140 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است گفت: من در سال 84 که به شهرداری آمدم به مردم قول دادم که فاصله شمال و جنوب تهران را کم کنم و در این مدت نیز بر سر قول و وعده‌ام بوده و از همه توان و ظرفیت شهرداری برای کاهش این فاصله استفاده کرده‌ام که خوشبختانه امروز شاهد هستیم این مهم محقق شد.

وی تاکید کرد که لحظه‌ای از عمل به این وعده فروگذار نبودیم و اگر این اقدامات در شأنشان نیست بدانند که انجام این اقدامات در توانمان بوده است.

قالیباف در این مراسم نیز در سخنانی در 12 فروردین سال 58 مردم دو قرار بزرگ با یکدیگر گذاشتند، گفت: قرار بود ما در کشور در سایه اسلام قرآن و عترت فعالیت کنیم و همچنین مردم در سرنوشت خود اثرگذار باشند و سرنوشت به دست خود مردم رقم بخورد و در همه ساز و کار نظام دخیل بوده و مشارکت معنی‌داری داشته باشند.

وی با بیان اینکه توجه به قشر محروم قرار بود سرلوحه کار نظام باشد و این افتخار نظام اسلامی است که بیشترین توجه و تحولش در قشر محرومان است، گفت: قرار بود همه مردم در سایه اسلام زندگی خوبی داشته باشند و در رفاه اجتماعی قرار داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه در دی ماه سال 84 به شهرداری آمدم و به مردم متعهد شدم که فاصله شمال تا جنوب تهران را کم کنم، گفت: امروز خدا را شاکرم که با همه محدودیت‌ها توانستیم شاخص‌ها را کاهش دهیم و دقت داشته باشیم که هرچه در توانمان بود انجام دادیم و اگر در شان شما نیست مطمئن باشید که بیش از این در توان نداشتیم.

قالیباف با بیان اینکه لحظه‌ای در خدمتگذاری درنگ نکردیم، گفت: مخصوصا ما مدیون خانواده شهدا هستیم که با همه بی‌معرفتی و کم توجهی‌های ما اگر امروز امنیت خون بخواهد، خون‌شان را می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما در 12 فروردین قول دادیم که مردم در سرنوشت خود اثرگذار باشند، گفت: این اثرگذاری مردم تنها در انتخابات نیست و اگر مردم رای خود را بدهند و بعد کنار گذاشته شوند چه فایده‌ای دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه قرار ما در 12 فروردین این بود که مردم در قدرت و تصمیم‌گیری در همه شئون و با همه گرایش و سلیقه‌ها و دین و مذهب شریک باشند، گفت: امروز مهم‌تر از خدمت در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی این است که مردم در سرنوشت خود دخیل باشند و ما در شهرداری تهران و در قالب احیای شورایاران توانستیم سهم کوچک از این وظیفه را عمل کنیم تا مردم در هر محله اختیار امور را در دست بگیرند.

قالیباف با بیان اینکه قبلا ارتباط مردم با شهرداری صرفا انجام کارهای اداری بود، گفت: البته نمی‌گوییم که شورایاری‌ها عیب و ایرادی ندارد اما کمترین نقص را نسبت به بخش‌های دولتی دارند و بدون پاداش به مردم خدمت می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه « بارها گفته‌ام کشور ظرفیت‌های زیادی در بعد مادی دارد، متاسفانه یکی دو روز قبل وقتی در مورد این ظرفیت‌ها صحبت کردم عده‌ای به آن انتقاد داشته و برخی نیز آن را تخریب کردند» گفت: البته انتقاد ایرادی ندارد اما باید بگویم که نکته مهم اینجاست که کشور ما امروز دچار چالش بزرگ مدیریتی است و در مدیریت کشور تحول وجود ندارد.

شهردار تهران که چند روز قبل برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده، در ادامه با بیان این اعتقاد که مدیریت کشور "بسته و خسته" است از وضعیت درآمدها و بیکاری نیز انتقاد کرد و با بیان این که مدیریتی که توصیف کرد، قادر نیست با تکیه بر نیروی جوانی و خلاقیت کار را پیش ببرد گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا در شرایط حساس 29 اردیبهشت‌ماه، انتخاب خوبی داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: وقتی به شهرداری آمدم توجه به فقر و مناطق محروم را در اولویت قرار داده و مطمئن هستم در طول چهار سال چالش‌های مهم مثل عدم اشتغال، بیکاری و عدم رونق اقتصادی حل می‌شود و ماه به ماه و سال به سال این تحول را شاهد خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار