وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان گلستان؛
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغال زایی که در دولت یازدهم صورت گرفته، اظهار کرد: کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری،کار ساده‎ای نیست و دولت در گلستان 56 هزار شغل ایجاد کرده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۰۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 09 April 2017
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغال زایی که در دولت یازدهم صورت گرفته، اظهار کرد: کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری،کار ساده‎ای نیست و دولت در گلستان 56 هزار شغل ایجاد کرده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دکتر علی ربیعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان تصریح کرد: این همه تخریب برای کسب رای سزاوار دولت نیست و آرزو دارم که خداوند متعال به ما کمک کند که از فقر و رنج مردم کم کنیم و آن چیزی که شایسته ملت ایران است، برسیم.

وی با اشاره به پتانسل های استان گلستان در مباحث شیلات، راه‎آهن و کشت گلخانه‎ای و کارخانه فولاد، پتروشیمی ، خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که استان را به سمت موضوع گردشگری سوق دهیم و موضوعاتی که می‎توانند در بوم‎گردی تاثیرگذار باشد را دنبال کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: صنایع دستی و پوشاک می‎تواند در استان گلستان مورد توجه قرار گیرد و امید داریم با توجه به اینکه بودجه اشتغال را در اختیار داریم گام‎های خوبی در این راستا داشته باشیم.

دکتر ربیعی گفت: ما به جاده‎های بزرگ و پتروشیمی نیاز داریم و آن چیزی که زندگی مردم را تغییر می‎دهد را باید در کشور در نظر بگیریم.

وی گفت: امید داریم تکاپوی خوبی در جامعه ایجاد کنیم و در کنار این تکاپو برنامه‎ها را به جلو ببریم و بتوانیم آینده خوبی برای کشور رقم بزنیم.

وزیر معین گلستان در حوزه اقتصاد مقاومتی است،ادامه داد: استان گلستان در هدف گذاری طرح های اقتصاد مقاومتی جزو استان های خوب کشور است و در قالب شاخص ها پیشرفت خوبی داشته است.

دکتر ربیعی عنوان کرد: دو طرح مهم در گلستان در دستور کار قرار دارد که شامل اجرایی شدن مساله گردشگری آشوراده و زهکشی اراضی استان است.

وی ادامه داد: مشکلات طرح گردشگری جزیره آشوراده تا حدود زیادی مشکلات حل شده است و بزودی با حفظ محیط زیست این منطقه ،طرح گردشگری آن اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در بحث زهکشی اراضی استان گلستان نیز اقدامات خوبی انجام شده که در توسعه اشتغالزایی و ایجاد اشتغال موثر است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: از سوی دیگر طرح های اشتغالزایی خوبی در استان آغاز کرده ایم که تنها در بخش ای سی تی با سرمایه گذاری 2هزار و 300میلیارد ریالی که وارد گلستان می شود ،طی مدت 1.5 سال حدود 6 هزار شغل ایجاد می شود و برای دو تا سه حوزه دیگر هم طرح های اشتغالزایی پیش بینی شده است.

دکتر ربیعی در خصوص تسهیلات برای رونق تولید و رفع موانع آن نیز اظهار داشت: در گذشته بانکها تسهیلات را جهت پوشش وام های قبلی پرداخت می کردند اما در دولت یازدهم تسهیلات خوبی ارائه و جهت گیری گذشته اصلاح شده است.

وی در مورد نرخ وام ها نیز گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات نیازمند پایین آمدن متغیرهای دیگر است و با بخشنامه نمی توان آن را کم کرد، اما سعی می شود که در سال جاری وام ها با نرخ سود کمتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شناسایی مشاغل خرد، کوچک و متوسط در گلستان نیز افزود: در این استان زمینه های توسعه اشتغال در آبزی پروری در حوزه میگو و ماهی، گردشگری، کشت گلخانه ای، خدمات مولد، حمل و نقل و صنعت بسته بندی وجود دارد که بسته های خاصی در این راستا تهیه شده است.

دکتر ربیعی به صنعت پنبه در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه گلستان از دیرباز مهد کشت پنبه کشور و این کشت در صنعت پوشاک، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نقش مهمی دارد، صنعت پوشاک را در این استان فعال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداو ند به ما کمک کند و هرگز به مردم دروغ نگوییم؛ دورغ به فقرا بدترین دورغ‎هاست و ما هرگز در کوتاه مدت راهی که بر زیان کشور باشد، انجام نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: عهد کردیم براساس عقلانیت کار کنیم و از خدا درخواست داشتیم که به ما توان بیشتری بدهد و ما را محکوم می‎کنند که کار نمی‎کنیم و ما به دنبال این نیستیم که عقب‎رفت داشته باشیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از هیچ کوششی برای اینکه کسی کار بهتری انجام بدهد نباید دست بکشیم، گفت: امید داریم به برکت خون شهدا بتوانیم به مردم خدمت بیشتری داشته باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه 14تفاهم نامه طرح تکاپو در حوزه وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گلستان به امضا رسید.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار