کد خبر: ۴۰۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳ 08 April 2017

رخدادهای 19 فروردین 63

چکیده:

  • هاشمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی :آمریکا با گذشته اش فرقی نکرده است.

 

  • فعالیت های انتخاباتی با تشکیل سمینار دانشجویان انجمن های اسلامی دانشگاه های تهران وارد مرحله تازه ای شد.

 

  • نتایج رسیدگی  به صلاحیت کاندیداها از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان فردا اعلام می شود.

 

  • غرضی: کلیه شهرهای سردسیر کشور به شبکه گازرسانی می پیوندند.

 

  • سحرگاه امروز 25 قاچاقچی بین المللی در زندان قصر به دار آویخته شدند.

 

هاشمی: ملت ایران حق دارد به آمریکا سوء ظن داشته باشد

شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا مصاحبه ای با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع داشت که در این مصاحبه آقای هاشمی به سئوالات خبرنگار این شبکه پیرامون نتیجه محکومیت عراق از بمب های شیمیایی، تجمع یک میلیون رزمنده در جبهه ها، بستن تنگه هرمز و نظر جمهوری اسلامی در مورد پایان جنگ پاسخ داد.

آقای هاشمی در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی در مورد نظر جمهوری اسلامی ایران در مورد آمریکا گفت: آمریکا با گذشته اش فرقی نکرده است. ما روزهای اول که پیروز شده بودیم خوش بینانه فکر می کردیم که آمریکا با واقعیت ملت ایران آشنا شده است واقعیت را می پذیرد و فکر امپریالیستی و استکباری را در مملکت ما کنار می گذارد اما زود فهمیدیم که اشتباه کرده ایم.

وی افزود: ما دست آمریکا در جنگ عراق علیه ایران را می بینیم. برای ما روشن است که کشورهایی مثل اردن، عربستان و کویت که در جنگ شراکت دارند این ها بدون اجازه آمریکا نبود در تمام مدت جنگ آمریکا از عراق حمایت کرد ملت ما حق دارد به آمریکا سوء ظن داشته باشد. آن ماهیت استعماری و استکباری و زورگویی آمریکا و توسعه طلبی که دارد کار را مشکل کرده است آنها برایشان انقلاب اسلامی غیر قابل تحمل است.

رئیس مجلس ادامه داد: آمریکا با اعمالش نشان داده است که با اسلام آشتی ناپذیر است و ما هم همه چیزمان اسلامی است ملت ما ده ها سال ظلم و زور و استعمار و حمایت از حکومت پهلوی و توطئه دیده است و به این آسانی نمی تواند به آمریکا اطمینان پیدا بکند.(1)

 

برگزاری سمینار انتخاباتی در دانشگاه تهران

سمینار چهار روزه آشنایی با کاندیداهای انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران بعدازظهر دیروز با حضور 4 تن از کاندیداها در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد. به گفته مسئولین برگزاری این سمینار برای تحقق بخشیدن به سخن امام که احدی شرعا حق ندارد کورکورانه به کسی رای دهد تشکیل شده است. در این سمینار که چهار روز ادامه خواهد داشت در روز اول آقایان دری نجف آبادی، دکتر نجفقلی حبیبی، سید محمد اصغری و محمد جعفر نجفی برای حاضران سخنرانی کردند.(2)

 

انصراف 7 نفر از حوزه انتخابیه تهران

محمد صادق حقیقت سخنگوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران در گفت و گویی اعلام کرد: کار رسیدگی به صلاحیت کاندیداهایی که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران به تائید نرسیده در هیئت نظارت شورای نگهبان به پایان رسیده است و امروز نتیجه کار به هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که کسانی باشند که صلاحیتشان در هیئت نظارت شورای نگهبان تائید شده باشد احتمالا اسامی آنها فردا از سوی فرمانداری تهران اعلام خواهد شد. به گفته وی تا کنون 7 نفر در تهران از کاندیداتوری مجلس انصراف داده اند.(3)

 

غرضی: گاز رسانی به  77 شهر در حال اجرا است

آقای مهندس غرضی که برای شرکت در مراسم چهلمین روز شهادت سردار رشید سپاه اسلام حمید باکری به شهرستان ارومیه سفر کرده بود از شرکت نفت این شهرستان بازدید کرد وی در سفر به تبریز نیز در دیدار با آیت الله ملکوتی نماینده امام امت در استان آذربایجان شرقی گفت: به مروز زمان همه شهرهای سردسیر کشور تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار خواهد گرفت. در حال حاضر نیز عملیات گاز رسانی به 77 شهر در دست اجراست.(4)

 

25 قاچاقچی بین المللی اعدام شدند

به حکم دادگاه دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر 25 تن از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر صبح امروز در زندان قصر به دار آویخته شدند.

 دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام خبر فوق عنوان کرد که 12 تن از این سوداگران همگی از اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر بودند که با پیگیری برادران بازپرسی دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 19 فروردین 63، ص 12
2. کیهان، 19 فروردین 63، ص 2
3. اطلاعات، 19 فروردین 63، ص2
4. اطلاعات، 19 فروردین 63، ص 4
5. کیهان، 19 فروردین 63، ص 19

انتهای متن/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار