از سوی شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی تقاضای ارتقای منطقه شکار ممنوع قالی کوه به منطقه حفاظت شده در حضور رئیس سازمان محیط زیست مطرح گردید.
کد خبر: ۴۰۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ 06 April 2017

اسدی نماینده شورای هماهنگی سمن های محیط زیست ومنابع طبیعی استان لرستان در دیدار با خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در مورد فعالیت سازمان های مردم نهاد ابراز داشتند: در استان هم اکنون بیش از 30 سازمان مردم نهاد  در استان فعالیت دارند. 

ایشان ابراز کردند: شبکه ی سازمان های مردم نهاد استان در سال 93 با حضور 32 سازمان شکل گرفت و در اسفند 95 با حضور 30 نهاد انتخابات شورای هماهنگی استان تشکیل و اعضای شورا مشخص شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه همایش ملی با محوریت مسائل زیست محیطی در تیر ماه 96 در استان برگزار خواهد شد از خانم ابتکار جهت حضور در این همایش دعوت کرد و از ایشان جهت برگزاری باشکوه و قدرتمند همایش نیز استمداد طلبید.

نماینده شورای هماهنگی سمن ها با بیان مختصری از شرح فعالیت های سمن ها گفتند: در استان کارگاهایی جهت توانمند سازی حقوقی سمن ها برگزار شده و در ضمن موضوع  شناسایی و معرفی 20 نفر از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه مجازی ایالتی نیویورک به انجام رسیده است.

اسدی ابراز کردند: از دیگر اقدامات این سمن ها حضور و مشارکت فعال در اتاق فکر محیط زیست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه لرستان و معرفی و حضور نماینده سمن ها در کارگروه محیط زیست و آمایش سرزمین سازمان برنامه ریزی استان می باشد.

ایشان اشاره داشتند؛ جهت معرفی سمن های استان و فعالیت هایی که از سوی این سمن ها انجام شده و در راستای فرهنگ سازی حضور در چندین برنامه زنده ی تلویزیونی شبکه یک سیما در دستور کار قرار گرفت که مورد به سرانجام نیز رسیدند.

وی حضور در نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران در سال های 94-95 را از دیگر اقدامات سازمان های مردم نهاد دانستند.

اسدی ضمن به بیان برخی از مطالبات  سمن های استان از دولت درخواست کردند که از بلوط لرستان که در معرض تهدیدات مختلف قرار دارد حمایت های بیشتری صورت بگیرد و همچنین در خواست کردند تا مناطق شکار ممنوع قالی کوه به مناطق حفاظت شده ارتقاء بیابند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار