کد خبر: ۴۰۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 04 April 2017

 به گزارش تابناک یزد،شهرستان اردکان در سال جدید با سه موزه مردم‌شناسی، فرش و مفاخر به میزبانی مسافرین نوروزی رفت که در این بین موزه مفاخر اردکان که در منزل معلم اخلاق و امام جمعه فقید یزد و اردکان مرحوم آیت الله «سیدروح الله خاتمی» (ره) واقع شده با میزبانی هفت هزار و ۴۵۵ نفر، بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

«مصطفی هاتفی اردکانی» سرپرست موزه مفاخر اردکان  با اشاره به پیشینه خانه تاریخی آیت الله خاتمی(ره)، اظهار کرد: قدمت این بنا به قرن ۱۳ هجری قمری بر می‌گردد که در دهه ۸۰ خورشیدی تعمیر و بازسازی شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ به همت انجمن چارسوق کویر اردکان و با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این مکان که روزی محل سکونت معلم اخلاق استان یزد بوده است، احیاء و به موزه مشاهیر و مفاخر اردکان تبدیل شد.

وی با بیان این که از مرداد ماه ۱۳۹۵ با هدف زنده‌سازی و زیباسازی این خانه‌ی تاریخی، این موزه را تحویل گرفته است، خاطرنشان کرد: بعد از برنامه‌ریزی انجام شده، خانه مرحوم آیت الله خاتمی (ره) از ۲۶ اسفندماه بازگشایی شد و خوشبختانه مورد استقبال مسافرین نوروزی و مردم استان یزد و شهرستان نیز قرار گرفت.

هاتفی در پایان تغییرات انجام شده و اطلاع‌رسانی این مرکز را در افزایش آمار بازدیدها نسبت به سال قبل یادآور شد و افزود: در 13 روز ابتدایی سال جاری تقریباً هفت هزار و 500 نفر از هموطنان از موزه مفاخر اردکان بازدید کرده‌اند و این در حالی است که آمار کلی مسافرین نوروزی و بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بافت تاریخی استان یزد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

گفتنی است، براساس برنامه‌ریزی بعد از ایام نوروز، زمان بازدید از موزه مفاخر اردکان، صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 13:30 و عصرها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار