نشست مشترک معاون خدمات شهری و مدیران سازمان پسماند دو شهر تبریز و استانبول
در نشست مشترک معاون خدمات شهری و مدیران سازمان پسماند دو شهر تبریز و استانبول بر ضرورت تبادل تجربیات این دو شهر در حوزه پسماند و خدمات شهری تاکید شد.
کد خبر: ۳۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 26 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، نشست مشترک معاونان خدمات شهری و حفظ محیط زیست شهرداری استانبول و تبریز و همچنین مدیرعامل سازمان پشماند،  مدیر حوزه پسماند شهرداری استانبول و به میزبانی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز برگزار شد.

در این نشست که با حضور محمدرضا قربانیان تبریزی معاون خدمات شهری شهرداری تبریز، مصطفی طاهماز معاون حفظ محیط زیست و خدمات شهری شهرداری استانبول، علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، تورکر اراوغلو مدیر حوزه پسماند شهرداری استانبول، رسول موسایی و حسین شیخ الاسلام اعضای هئیت مدیره سازمان پسماند شهرداری تبریز برگزار شد بر ضرورت توسعه تعاملات و تبادل تجربیات در حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند دو شهر تبریز و استانبول تاکید شد.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز یکی از فعالترین سازمان های زیرمجموعه شهرداری تبریز می باشد.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز در این نشست گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با داشتن هئیت مدیره قوی یکی از سازمان های فعال شهرداری تبریز می باشد.

محمدرضا قربانیان تبریزی با تاکید بر ضرورت تبادل تجربیات و افکار مدیریت شهری در حوزه پسماند بین دو شهر تبریز و استانبول اظهار کرد: مدیریت پسماند در شهر تبریز فعالیتهای چشمگیری داشته است و با انتقال تجربیات مدیریت خدمات شهری در دو شهر تبریز و استانبول می توانیم از تجارب یکدیگر بهترین استفاده را بنماییم.

وی در پایان سخنانش از قبول دعوت شهرداری تبریز از سوی معاون خدمات شهری و حفظ محیط زیست شهرداری استانبول و مدیر حوزه پسماند شهرداری استانبول تقدیر کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز در این نشست گفت: شهرداری استانبول در حوزه خدمات شهری و پسماند از تکنولوژی های پیشرفته ای استفاده می نماید و انتقال تجربیات و تکنولوژی های بکار رفته در مدیریت پسماندهای دو شهر می تواند مفید باشد.

علیرضا اصغری با اشاره به خواهرخواندگی دو شهر تبریز و استانبول اظهار داشت: تبریز با داشتن جمعیت دو میلیون نفری و با سابقه تاریخی 4 هزار ساله از قدیم الایام دروازه کشورمان به اروپا بوده است.

وی بر آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز بر همکاری دو جانبه با مدیریت حوزه پسماند شهرداری استانبول تاکید کرد.

معاون خدمات شهری و حفظ محیط زیست شهرداری استانبول نیز در این نشست با اشاره اراده مدیریت شهری تبریز و استانبول به انتقال تجربیات مدیریت شهری دو شهر خواهر خوانده تبریز و استانبول گفت: تبریز در تاریخ اسلام از لحاظ فرهنگی دارای اهمیت بسزایی است و از اینکه در این شهر تاریخی و رو به پیشرفت هستم خوشحالم.

مصطفی طاهماز افزود: خوشحال خواهیم شد تا تجربیات شهری خود را با مدیران حوزه خدمات شهری تبریز در حوزه پسماند در میان بگذاریم و از تجربیات مدیریت پسماند در این شهر نیز استفاده نماییم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری استانبول به دنبال استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه بازیافت پسماند خشک می باشد گفت: در این خصوص در دو کشور آلمان و ژاپن اقدامات بسیار خوبی صورت رفته ست که می توان از تکنولوژیهای این دو کشور استفاده کرد.

معاون خدمات شهری و حفظ محیط زیست شهرداری استانبول و هئیت همراه به میزبانی شهر تبریز به مدت دو روز در تبریز به سر خواهد برد و ضمن بازدید از فعالیت های شهرداری تبریز در حوزه خدمات شهری و فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهر تبریز با شهردار تبریز نیز دیدار خواهد کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار