مراد علی تاتار در گفتگو با تابناک:
فرماندار دالاهو گفت:چندین جلسه برای استقبال از مهمانان نوروزی تشکیل شده و شهرستان آمادگی لازم را برای استقبال از مهمانان نوروزی را دارد.
کد خبر: ۳۹۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 13 March 2017
 تاتار امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:  با توجه به شرایط آب و  هوای سرد دالاهو، به علت بارش برف چاله هایی در جاده ها ایجاد یا باعث تخریب شده که مشغول تعمیر آن و برف روبی از جاده ها بوده که در حال انجام و تجهیز مقدمات اسکان، آماده سازی پارک ها و رفع مشکلات را در سطح شهر، هستیم. 

تاتار خاطرنشان کرد: درجلسه ستاد نوروزی شهرداران دالاهو، ریجاب و گهواره موظف شدند که جاده ها را تعمیر و لکه گیری کنند که جمعیت هلال احمر نیز چادر هایی را در ورودی شهرستان برای اسکان مهمانان برپا می کند.

 وی با اشاره به  آماده سازی و تجهیز مدارس، مهمانسراها و نمازخانه ها، افزود: میادین شهر  را تزیین و تفرجگاههاو سراب کرند را که جذب گردشگر قابلیت بالایی دارند با هماهنگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و شهرداری ساماندهی و اقدامات موثری دراین زمینه انجام داده ایم که با برپایی چادر سنتی، نان و غذای محلی شهرستان پخته می شود.

فرماندار دالاهو در ادامه تصریح کرد:  ما با تشکیل جلسه با ده کمیته که با حضور اعضای آن  وظایف هر کمیته را تقسیم کرده ایم و در جلسه خصوصی با اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان اقدامات لازم را برای استقبال از مهمانان نوروزی انجام داده ایم.

تاتار صنایع  دستی شهرستان دالاهو را  زبان زد خاص و عام دانست و خاطرنشان کرد:  با اداره میراث فرهنگی برای  برگزاری نمایشگاه هماهنگ کرده ایم،  که برخی از هنرمندان به نمایندگی از چاقو سازان  شهرستان، محصولات دست ساخته خود را در غرفه هایی به نمایش بگذارند که جزو اقدامات اصلی ما برای معرفی صنایع دستی دالاهو است.

وی گفت:  امسال با احداث بیست کارگاه در ریجاب و دالاهو، محصولات باغداری از جمله انجیر، گردو و زیتون با رعایت موارد بهداشتی را بسته بندی کرده که در سال گذشته زیتون با قیمت ارزان از کشاورزان خریداری که سود آن متوجه بسته بندی سازان بود.
 
این مسئول تشریح کرد:  در سال جاری آموزش و پرورش و فنی حرفه ای شهرستان با کمک  ادارات دیگر، آموزش های لازم را برای تولید محصولات باغی به کشاورزان ارایه داده اند که محصولات خود را با کیفیت بالاتری به فروش برسانند.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار