مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جشنواره اتود را فرصتی برای ایجاد شورونشاط هنری دانست.
کد خبر: ۳۹۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 12 March 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جشنواره اتود را فرصتی برای ایجاد شورونشاط هنری دانست.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، در اختتامیه دومین جشنواره سراسری تئاتر اتود که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: اتود یعنی اجرای یک طرح بداهه و دومین جشنواره اتود فرصتی است برای صاحبان ایده و نظر که آثار خود را ارائه و اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنند.

وی گفت: تمام علمای نظام اذعان دارند که نیاز به نشاط در جامعه الزامی است.

حجت‌الاسلام فضیلت خاطرنشان کرد: علی‌رغم بداخلاقی‌ها، مانع‌تراشی‌ها و بداندیشی‌هایی که در حوزه ایجاد نشاط و فعالیت‌های هنری اتفاق می‌افتد ما در سال ۹۵ سال پر جنب‌وجوشی داشتیم و با استفاده از اعتبارات ملی توانستیم ۱۶ جشنواره برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان بابیان اینکه ساده‌ترین اتودها از کارهای روزمره شروع می‌شود، ادامه داد: تمام آن چیزهایی که در طول روز با آن مواجه هستیم می‌تواند فرصتی باشد تا در قالب یک نقش و اثر، ارائه شود.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله در ارائه هر اثر، شروع آن است که نمونه بارز آن در دوران مدرسه داشتیم که می‌خواستیم انشا نوشتن را شروع کنیم.

حجت‌الاسلام فضیلت  تأکید کرد: اینکه در چه موقعیت ذهنی، در تقابل با چه فضای بیرونی هستید و قرار هست چه شروعی برای اثر خود برگزینید یکی از نکات مهم است.

جامعه فرهنگی هنری نیاز به انرژی بخشی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: امیدواریم که در آینده بتوانیم با توجه به ظرفیت، استعداد و پتانسیلی که در استان وجود دارد بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی هنری استان گلستان فراهم کنیم چراکه جامعه فرهنگی هنری نیاز به انرژی بخشی دارد.

وی تصریح کرد: ارشاد در حوزه فعالیت‌های خود در چند ماه گذشته برای کامل شدن اطلاعات هنرمندان، نرم‌افزار مخصوصی را راه‌اندازی کرده است.

حجت‌الاسلام فضیلت عنوان کرد: ما هیچ بانک اطلاعاتی از جامعه هنر نداشتیم و هنرمندان با پر کردن صفحه اختصاصی خود در این نرم‌افزار به ما کمک می‌کنند تا بانک اطلاعاتی جامعی داشته باشیم تا از حوزه مخاطب خود به‌عنوان زیرساخت حیاتی برای برنامه‌ریزی‌های علمی و درست استفاده کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار