مدیرعامل سازمانی آتش نشانی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: در سال گذشته بیشترین آسیب حوادث چهارشنبه سوری قطع عضو، سوختگی و آسیب به چشم و دست بوده است.
کد خبر: ۳۹۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، ابوالفضل ذوالقدر روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: از مردم فهیم و آگاه استان قزوین انتظار داریم به احترام گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان امسال چهارشنبه آخر سال بدون آتش و ترقه را سپری کنند.

وی بیان کرد:حادثه ای که در استان اردبیل رخ داد و هفت نفر جان خود را در هنگام ساخت ترقه و مواد آتش زا از دست دادند باید برای همه درس عبرت و هشداری باشد که این کارها پایان ناخوشی ندارد و همه باید مراقب باشند.

ذوالقدر اضافه کرد: در سال ۹۳ در چهارشنبه آخر سال تعداد ۳۷ فقره حادثه رخ داد که ۷ مورد آن آتش سوزی و ۳۰ مورد حریق ضایعات بود که در سال قبل شش حادثه و شش فقره آتش سوزی و ۴۳ مورد آتش زدن ضایعات را شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین یادآورشد: هرچند تعداد حوادث امسال کمتر شد اما نوع آسیب دیدگی شدیدتر بود که نشان می دهد استفاده از مواد خطرناک آتش زا بیشتر شده است.

وی با اشاره به آسیبهای ناشی از حوادث اظهارداشت: سوختگی، نقص و قطع عضو و مرگ از پیامدهای حوادث آخر سال است و در سال جاری حدود ۴۴ درصد آسیبها به چشم بود.

ذوالقدر گفت: ضایعات وارد شده شامل ۳۷ درصد آسیب دیدگی چشم چپ، ۱۹ درصد هر دو چشم ۲۶ درصد حوادث بر اثر انفجار نارنجک و ۵۱ درصد ترقه سیگاری بوده است.

وی اظهارداشت: با استقرار ۱۶۰ نفر از نیروهای آتش نشان در ۵ نقطه شهر و استفاده از ۱۲ دستگاه خودروی نیسان اداره اجرائیات اماده خدمت رسانی هستیم.

توصیه های ایمنی را جدی بگیرید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: با همه توصیه هایی که صورت گرفته تاکید می کنیم که در صورت روشن کردن آتش حتما این کار در زمین های مسطح باشد و از روشن کردن آتش در کنار پست های گاز، خودروها، جدا خودداری شود.

وی اضافه کرد: با لباسهای گشاد هرگز از روی آتش نپرید و به محض بروز هرگونه حادثه با شماره  ۱۲۵ تماس گرفته و موارد را به صورت دقیق از نوع حادثه، مکان وقوع، اطلاع دهید و در صورت شنیدن آژیر خودروهای آتش نشانی و اورژانس مسیر عبور را باز کرده تا امکان امدادرسانی باز شده و عملیات تسریع شود.

تماس های غیر ضروری و مزاحمت ها را متوقف کنید

ذوالقدر از شهروندان خواست از تماس های غیر ضروری و مزاحمت برای آتش نشانی و اورژانس جدا خودداری کنند تا جان دیگران به دلیل تاخیر در امدادرسانی به خطر نیفتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار