نایب رئیس انجمن داروسازی ایران گفت: زمانی که بیمه 90 درصد هزینه را پرداخت می‌‌کند نقدینگی داروخانه‌ها کاهش یافته و دیگر توان خرید دارو ندارند؛ در نتیجه این مشکلات به بیماران منتقل می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 25 May 2015
علیرضا شهریاری در نشست خبری با بیان اینکه قانون بیمه همگانی در دولت تدبیر و امید به منصه ظهور رسیده است، اظهار داشت: بر اساس این قانون حدود 8 تا 9 میلیون نفر بیمه شدند.

رئیس انجمن داروسازی خراسان رضوی تصریح کرد: این قانون بسیار به نفع مردم است زیرا پول پرداختی از جیب آنان کاهش یافته اما مشکلات بخش خصوصی و داروخانه‌ها افزایش و نقدینگی داروخانه‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: زمانی که بیمه 90 درصد هزینه را پرداخت می‌‌کند نقدینگی داروخانه‌ها کاهش یافته و دیگر توان خرید دارو ندارند؛ در نتیجه این مشکلات به بیماران منتقل می‌شود.

شهریاری گفت: ما خوشحالیم مردم به جای 30 درصد 10 درصد مبلغ را پرداخت می‌کنند اما در عین حال داروخانه‌ها نیز باید توان خرید دارو را داشته باشند.

عضو شورای سیاستگذاری انجمن دارو در ایران ضمن تشکر از مسئولان به علت بیمه یک میلیون نفر در خراسان بزرگ، عنوان کرد: ما از مسئولان انتظار داریم مشکل کاهش نقدینگی داروخانه‌ها را حل کنند، زیرا زمان مراجعه بیمار به داروخانه ما نباید بگوییم دارو نداریم بلکه وظیفه ما این است که دارو را در اختیار بیمار قرار دهیم.

وی با اشاره به قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران، خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان بیمه ایران این است که در اسرع وقت پول جانبازان را پرداخت کند.

شهریاری ضمن تشکر از کمیته امداد به خاطر تسویه حساب به موقع با داروخانه‌ها، اظهار داشت: بیمه خدمات درمانی، سلامت، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه ایران نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند.

نایب رئیس انجمن داروسازی ایران عنوان کرد: بالغ بر 900 داروخانه در استان خراسان رضوی وجود دارد که حدود 500 داروخانه از این تعداد در شهر مشهد است.

وی به کاهش قیمت برخی داروها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه قیمت برخی داروهای سرطانی، ام.اس و برخی داروهای گران‌قیمت دیگر به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است.

شهریاری از وجود 11 هزار و 200 داروخانه در کل کشور خبر داد و بیان کرد: گردش مالی دارو 10 هزار میلیارد تومان است که از این تعداد حدود 40 تا 50 درصد مربوط به بخش دولتی و 35 تا 40 درصد آن در 2.5 درصد داروخانه ها نظیر 13 آبان و هلال احمر و باقیمانده آن بین دیگر داروخانه ها تقسیم می‌شود و در واقع چیزی برای بخش خصوصی باقی نمی‌ماند در حالی که بخش خصوصی باید تقویت شود.

رئیس انجمن داروسازی خراسان رضوی نسبت به سودجویی برخی افراد در ارتباط با دارو هشدار داد و گفت: مصرف ترامادول در بین جوانان رواج یافته و برخی افراد سودجو نیز از این فرصت استفاده می‌کنند به طوری که بارها مشاهده شده در عطاری‌ها نیز این دارو به شکل کپسول به فروش می‌رسد.

وی تأکید کرد: داروخانه‌های گیاهی تنها مجازند داروی گیاهی به فروش برسانند بنابراین افراد و به ویژه جوانان به هیچ عنوان از داروخانه‌های گیاهی قرص و کپسول خریداری نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار