جانشین فرماندهی انتظامی استان از ثبت بیش از 20 هزار تماس با سامانه 197 خبر داد و گفت: بیشتر تماس ها مربوط به نارضایتی شهروندان از صدور برگ جریمه رانندگی می باشد، که طبق بررسی ها، اعمال جریمه کاملاً قانونی بوده است.
کد خبر: ۳۸۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 06 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در حاشیه بازدید از سامانه 197 ، اظهار کرد: نیاز به تأمین امنیت اجتماعی یک موضوع آشکار است که مورد توافق تمام اندیشمندان و افراد جامعه بوده، به گونه ای که بسیاری از کارشناسان و اهل فن احساس امنیت را مقدم بر معیشت دانسته و روز به روز نیز ابعاد امنیت گسترده می شود.

وی با اشاره به تلاش جهادگونه و مستمر نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در جامعه، بیان داشت: تنها مجازات حبس نمی ‌تواند امنیت را در جامعه برقرار کند و تحقق برقراری کامل امنیت اجتماعی بدون مشارکت عموم مردم میسر نیست.

وی همکاری اقشار مختلف برای ایجاد امنیت را امری لازم و اساسی عنوان کرد و گفت: افراد اثرگذار، بزرگان، روحانیان و افرادی که دارای پایگاه اجتماعی هستند می‌ توانند با اثرگذاری بر روی نسل جوان، برای برقراری هر چه بیشتر امنیت در اجتماع تلاش کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: طی سال های اخیر افزایش بی رویه جمعیت شهرها، به خصوص مراکز استان ها مشکلات و معضلات عدیده ای همچون عدم حس اعتماد عمومی، افزایش انحرافات و شکاف بین نسلی را برای مردم و مسئولان پدید آورده است.

سرهنگ مرزبانی افزود: ناآشنایی مردم با نوع و حجم فعالیت هایی که نهادهای امنیتی انجام می دهند و نیز به سبب وجود مشکلاتی در حیطه امنیت اجتماعی به عنوان پایه ای ترین نیاز انسانی، نارضایتی مردم و دلسردی آنان نسبت به توانایی و مسئولیت پذیری مسئولان را در پی داشته است. 

وی با بیان اینکه اعتماد متقابل بر مبنای ارزش های اخلاقی می تواند پایه ای مستحکم در تولید سرمایه اجتماعی باشد، گفت: در این میان هرچقدر پلیس از مقبولیت و محبوبیت بیشتری برخوردار باشد شهروندان نسبت به اجرای مقررات احساس مسئولیت بیشتری می کنند که این به منزله مشارکت مردم در اجرای قوانین و تعامل با پلیس است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 هزار و 130 مورد تماس با سامانه 197 ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به اینکه بیشتر تماس های ثبت شده مربوط نارضایتی شهروندان از صدور برگ جریمه رانندگی است، خاطرنشان کرد: پس از بررسی گزارشات مردمی، مشخص شد که صدور برگ جریمه از سوی عوامل پلیس راه و راهور کاملاً قانونی بوده است.

وی در پایان یادآور شد: در میان تماس های مردم استان تقدیر و انتقادهایی نیز از عملکرد پلیس وجود دارد و از انجا که انجام صحیح و شایسته مأموریت ها، وظیفه ذاتی پلیس است، با قصور عوامل انتظامی نیز برخورد جدی خواهد شد و شهروندان اطمینان داشته باشند که به تک تک تماس های آنها با سامانه 197 رسیدگی می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار