فرماندار اردکان ضمن تاکید بر حمایت از صنایع پاک گفت :با واحدهای آلاینده این شهرستان تا رفع مشکلات آلایندگی خود به شدت برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 06 March 2017
به گزارش تابناک یزد،، هادی مقیمی در آیین درختکاری افزود: واحدهای صنعتی باید برای جلوگیری از هر گونه آلایندگی به دستگاه‌های پایش آنلاین مجهز شوند.
وی با اشاره به پلمپ 2مورد واحد آلاینده طی چندماه گذشته افزود:با دیگر واحدهای مشابه نیز برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
مقیمی تاکید کرد: با همه واحدهای صنعتی برای نصب دستگاه‌های سنجش آلایندگی مکاتبه شده است و در بازدیدهای آتی از این واحدها هیچ بهانه ای پذیرفته نیست .
وی همچنین گفت :با همکاری فرمانداری ،بخشداری مرکزی، اداره حفاظت محیط زیست و شرکت تعاونی دهیاری‌ها یک دستگاه سنجش آلایندگی نیز در محل دهیاری ترک آباد راه اندازی شده است.
* درختان اردکان شناسنامه دار می شوند
فرماندار اردکان همچنین در این ایین بمناسبت هفته منابع طبیعی پیشنهاد داد: برای حفظ هر چه بیشتر درختان ، آنها را شناسنامه دار و به شهروندان متقاضی واگذار کنند.
مقیمی درختان را جزو سرمایه‌های ابدی و ماندگار خواند و افزود: برای حفظ این سرمایه ابدی پیشنهاد شناسنامه دار کردن درختان و واگذاری مراقبت و نگهداری درختان پارک‌ها و سطح معابر شهر به شهروندان متقاضی به شهرداری اردکان ارائه گردید و امیدواریم به‌زودی شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
وی اظهار داشت: زمین متعلق به ما و نسل‌های بعدی است و باید همه در حفظ آن بکوشیم چراکه به علت ناآگاهی ما انسان‌ها و آموزش ناصحیح خسارات جبران‌ناپذیری را بر عرصه طبیعت و منابع طبیعی وارد آورده‌ایم.
فرماندار اردکان با اشاره به آمار نگران‌کننده خشکسالی طی 16 سال اخیر، شرایط کنونی را سخت خواند و تصریح کرد: برای رسیدن به شرایط گذشته تلاش مضاعف و همت بالایی لازم است که باید با اطلاع‌رسانی و حساسیت‌زایی در مردم، توجه آنان را به اثرات نابودی منابع طبیعی جلب کنیم.
مقیمی ضمن قدردانی از تلاش شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان در راستای افزودن به سرانه فضای سبز و سطح زیر کشت درخت خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته بزودی شاهد بهره برداری از یک پارک بزرگ در اردکان خواهیم بود و این نوید را نیز به بانوان می‌دهیم که بخش عظیمی از فضای آن به این قشر مهم جامعه اختصاص داده شده است.
شهردار اردکان گفت : به روز بودن هر شهر در عرصه تکنولوژی نشان از مدنیت بالای آن شهر و نگاه خواص مسئولان به این حوزه از افق دید بالای خدمتگزاران به نظام مقدس نشات گرفته است .
بهروز شهابی زاد افزود: پیشرفت تکنولوژی ضمن مزایای زیادی که دارد در برخی نقاط هم ضعف آن طبیعی است که شهرداری اردکان با برنامه ریزی و طرح گذاری برخی از نقاط شهر توانسته است تا در کاهش آلودگی هوا ناشی از آلایندگی صنایع نقش چشمگیری داشته باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار