شکل کنونی کانون وکلا مطلوب نیستY
تابناک: رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری اظهار داشت: وکالت دادگستری و کانون وکلا به شکل کنونی مطلوب و مرغوب نیست و آنچه امروز شاهدیم به این سمت می‌رود که این حرفه از محتوا خالی شود.
کد خبر: ۳۸۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 06 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، بهمن کشاورز در نخستین همایش پارلمانی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور اظهار داشت: مجلس فعلی به صورت بالقوه از نظر توانایی بسیار متفاوت شده و امکانات علمی و فنی و آمادگی برای قانون‌گذاری در مسائل روز بسیار بیشتر از زمان‌های گذشته است.
 
وی بیان داشت: ما به عنوان نهادی مردمی که مباشر دفاع از حق مردم هستیم، وظیفه رصد درست اجرا شدن قوانین را نیز داریم.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری اصفهان ادامه داد: بهترین بازرس برای وکلا قضات دستگاه قضا و بهترین بازرس قضات هم وکلا هستند و این رابطه درست است اگر هر دو طبقه به وظیفه و تکلیف خود درست عمل کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مسأله قانون‌گذاری مربوط به تمام مردم است، ادامه داد: نمایندگان مجلسی که به تعبیری در رأس امور است به صورت مستقیم و بر مبنای شناخت نزدیک انتخاب می‌شوند وظیفه سیاست‌گذاری کلی مملکت و برنامه‌ریزی برنامه‌های آتی را به عهده دارد و ما به عنوان وکیل دادگستری برای پاسداری و اجرای صحیح قانون تربیت شده‌ایم که از مرحله تقنین شروع می‌شود.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری در ادامه به فعالیت کمیسیون پارلمانی در کانون وکلا با سابقه 10 تا 12 ساله اشاره کرد و گفت: آنچه مهم و مدنظر است فعال شدن این کمیسیون‌ها است؛ هم اکنون این کمیسیون‌ها درگیر و دارها فعال بوده و هستند و در نوسانات مختلف تا کنون با ارتباط با نمایندگان مجلس از گرفتاری‌ها گذشته‌ایم که البته باید استمرار داشته باشد و جدی و سیستماتیک شود.
 
کشاورز تصریح کرد: کانون‌های وکلا در استان‌های مختلف باید با نمایندگان محلی ارتباط دائم، جدی و عمیق داشته باشند و با ارتباط دائمی شبکه‌ای کانون‌ها با هم مسائل را رصد کنند.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری به بحث برداشته شدن آزمون وکالت اشاره داشت و مطرح کرد: امیدواریم به جایی برسیم که به آینده قضا و قضاوت در کشور در یک افق روشن نگاه کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار