رئیس پلیس راه استان گفت: راهداری استان با اجرای طرح کاهش شدت حوادث واژگونی برای سفرهای نوروزی ایمن تر می شوند.
کد خبر: ۳۸۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 01 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری" گفت: پلیس راه و راهداری استان هم اکنون در حال اجرای طرحی مشترک هستند که تا حدودی می تواند عوامل تشدید کننده حوادث ترافیکی از نوع واژگونی را حذف و یا ایمن سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 32 در صد از تصادفات استان از نوع واژگونی یعنی با دخالت یک وسیله نقلیه روی می دهد که تجزیه و تحلیل کارشناسان دو ارگان بر این است که در این نوع از سوانح دو حادثه متوالی روی می دهد، حادثه اول خروج خودرو از جاده و حالت تعادل اولیه است و حادثه دوم واژگونی یا برخورد با عوامل تشدید کننده ای مانند دیواره و چاله پلها، سقوط از پرتگاه ها و برخورد به نوک گاردریل ها است.

این مقام انتظامی افزود: در جلسات مشترک به این نتیجه رسیدیم که می توان با اجرای راهکارهای کم هزینه، کوتاه مدت و زود بازده، مقداری از این عوامل تشدید کننده را شناسایی و ایمن سازی یا حذف کنیم.

وی ضمن تشکر از راهداری استان و شهرستان ها در اجرای این طرح عنوان کرد: در دو هفته اخیر 10تیم کارشناسی مشترک به سطح تمام راههای اصلی، فرعی و روستایی استان اعزام شده اند و تا کنون موفق به شناسایی و تشخیص موردی بیش از 300 عامل تشدید کننده  و توافق در مورد راهکارهای امکانپذیر رفع و اصلاح آنها شده اند که عملیات اجرای این راهکارها ظرف 10 روز آینده تا حد توان به نتیجه خواهد رسید. 

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خطاب به رانندگان هشدار داد: حوادث واژگونی استان به بیشتر به علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه روی می دهند که پیشگیری از و قوع آنها تا 95 درصد در اختیار و کنترل رانندگان است، لذا رانندگان باید در راه های پرپیچ و خم و کوهستانی و کمتر شناخته شده نهایت دقت را در توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه به عمل آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار