کد خبر: ۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ 09 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا،یوناتن بت کلیا در جشن دهه فجر آشوریان ارومیه گفت: اقوام مختلف ایرانی و پیروان ادیان الهی با رعایت کامل حقوق خود در کشور زندگی می کنند که یکی از نشانه های آن، اختصاص بودجه اختصاصی برای آشوریان در ایران اسلامی است.

وی که در حضور مسئولان استانی و شهرستانی سخنرانی میکرد گفت : مسلمانان،مسیحی ها، زرتشتی ها و کلیمیان ایرانی همزیستی مسالمت آمیز را برای جهانیان معنا کرده اند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ادامه داد: مدافعان دروغین حقوق بشر، داعش و صهیونیست ها را در آغوش خود گرفته اند و میلیونها نفر را در منطقه آواره کرده اند که این امر مایه تاسف همه مردم آزاده دنیاست.

وی اظهار کرد: اگر سازمانها و دولتهای مدعی حقوق بشر، بدون غرض ورزی، رعایت حقوق بشر در ایران را ببینند و به آن عمل کنند، دیگر شاهد کشته شدن و آوارگی مظلومان در گوشه و کنار دنیا و منطقه خاورمیانه نخواهیم بود.

بت کلیا در ادامه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: ظهور این انقلاب برای همه مردم ایران وزش نسیم آزادی و پایان ظلم و ستم و تباهی ها بود و باید همه مردم ایران را در وقوع این انقلاب سهیم بدانیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن انتشار تصویر موهن از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در نشریه فرانسوی افزود: افرادی که این کار زشت را مرتکب شده اند، بویی از انسانیت نبرده اند و خدا را نیز نمی شناسند.

در این آیین، برنامه های فرهنگی و هنری توسط انجمن آشوریان ارومیه برگزار شد.

ارومیه، یکی از شهرهای کشور است که پیروان ادیان مختلف از جمله مسیحی و مسلمان و همچنین اقلیت های مذهبی در کنار هم زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار