در پی گزارش همشهری از منطقه حفاظت شده آق داغ
عبور جاده از منطقه حفاظت شده آق داغ به عنوان یکی از سه منطقه حفاظت شده استان، چندی پیش در رسانه ها مطرح شد. روزنامه همشهری استان اردبیل به عنوان تنها روزنامه استان در شماره 28 اردیبهشت 94 با بررسی وضعیت سه منطقه حفاظت شده استان به صورت پرونده، در گزارشی راجع به منطقه آق داغ نوشت، مسئولان به اندازه جنگل ابر گلستان برای منطقه آق داغ نیز نگران باشند. این گزارش به فاصله دو روز واکنش و توضیح مسئولان محلی را در پی داشت.
کد خبر: ۳۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 21 May 2015

عبور جاده از منطقه حفاظت شده آق داغ به عنوان یکی از سه منطقه حفاظت شده استان، چندی پیش در رسانه ها مطرح شد.

به گزارش تابناک، عبور این جاده و ادعای مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مبنی بر رعایت نشدن تعهدات مجوز احداث این جاده، واکنش برخی دوستداران محیط زیست را در پی داشت.

گزارش های روزنامه همشهری اردبیل از مناطق حفاظت شده

روزنامه همشهری استان اردبیل به عنوان تنها روزنامه استان در شماره 28 اردیبهشت 94 با بررسی وضعیت سه منطقه حفاظت شده استان به صورت پرونده، در گزارشی راجع به منطقه آق داغ نوشت، مسئولان به اندازه جنگل ابر گلستان برای منطقه آق داغ نیز نگران باشند.

این گزارش به فاصله دو روز واکنش مسئولان در خصوص احداث جاده در منطقه حفاظت شده آق داغ را برانگیخت و کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس که در فراکسیون محیط زیست مجلس حضور دارد به احداث این جاده روستایی در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال اعتراض کرد.

توضیح رییس حفاظت محیط زیست خلخال

رییس حفاظت محیط زیست خلخال نیز بعد از چاپ این گزارش، 30 اردیبهشت در ایرنا در خصوص عبور جاده از این منطقه توضیح داد.

محمد فرهودی گفت: تدابیر از این پس در منطقه دقیق تر بوده و مشکلی برای کنترل منطقه و جلوگیری از شکار غیرقانونی حیوانات وحشی به وجود نخواهد آمد.

وی اظهار کرد: راه قدیم روستای کرنق پس از تکمیل راه جدید توسط اداره حفاظت محیط زیست خلخال مسدود و تنها برای تردد محیط بانان و کنترل بیشتر منطقه حفاظت شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دسترسی اهالی دلیل احداث جاده

رییس اداره راه و شهرسازی خلخال نیز در توضیحات جداگانه در خصوص دلیل احداث این جاده گفت: پروژه در حال احداث راه روستای کرنق تنها مسیر مطمئن و ایمن برای دسترسی اهالی این روستا به مرکز بخش خورش رستم شهرستان خلخال است که از منطقه حفاظت شده آق داغ عبور می کند.

علی نادری افزود: با توجه به طولانی و پر خطر بودن راه قبلی روستای کرنق از توابع بخش خورش رستم و مسدود بودن این راه در فصول سرد سال احداث راه جدید و کوتاه در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع آق داغ تنها مسیر ایمن به دهستان برندق و جاده آسفالت برندق به هشجین مرکز بخش خورش رستم می باشد.

منطقه شکار ممنوع و حفاظت شده آق داغ در جنوب شرقی شهرستان خلخال واقع شده و از طریق جاده ارتباطی حدود ۳۴ کیلومتر از شهر خلخال و پنج کیلومتر از جاده خلخال، هشتجین فاصله دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
آقای پیر موذن هر کاری کنی دیگه رای نمی آوری اون یک دفعه هم اتفاقی شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
تا توانستی اردبیلیها را قلع و قمع کردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار