طی دیداری مطرح شد
طی دیدار فرماندار آبیک با مردم روستای گیل‌زور و شهرآباد این شهرستان، از نبود خانه بهداشت و عدم آنتن‌دهی در این روستا و مشکل در دریافت تسهیلات بانکی سخن به میان آمد.
کد خبر: ۳۷۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علی رحمانی فرماندار آبیک به همراه جمعی از مسؤولان این شهرستان با مردم روستای گیل‌زور بخش بشاریات دیدار کرد.

عضو شورای روستای گیل‌زور در این دیدار به بیان برخی از مشکلات موجود روستا پرداخت و گفت: این روستا بیش از 700 نفر جمعیت دارد که برای انجام کوچک‌ترین مسائل بهداشتی باید به روستاهای همجوار مراجعه کنند.

میرزایی افزود: از سوی اداره مخابرات شهرستان آبیک نسبت به نصب دکل مخابراتی در روستای گیل‌زور اقدام شده اما آنتن‌دهی لازم وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از مردم روستا برای دریافت تسهیلات بانکی از بانک‌ها با مشکل مواجه هستند؛ این در حالی است که موریانه موجود در واحدهای مسکونی روستا موجب آزار و اذیت مردم شده است.

* عملکرد ضعیف بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات

به گزارش فارس، در این دیدار مطرح شد که در زمینه اجرای سیستم آبیاری در روستای گیل‌زور با توجه به اعلام آمادگی تاکنون اقدام و عملی صورت نگرفته؛ در حالی که بیان شده بود این روستا از نظر هم سطح بودن اراضی کشاورزی پایلوت است.

فرماندار آبیک در این دیدار از عملکرد بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزی انتقاد کرد، بانک مطلوب نبوده و نمره آن صفر است.

علی رحمانی با بیان اینکه بانک سینا در پرداخت تسهیلات بانکی به مردم عملکرد بد عمل نکرده است، ادامه داد: می‌طلبد بانک‌ها نسبت به رفع دغدغه‌های مردم درست عمل کرده و با درک شرایط مردم، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند.

این مسؤول اضافه کرد: مشکلات مردم بسیار اما خدمات به آنان ناچیز بوده و لازم است در زمینه خدمات‌رسانی به روستاها گام‌های مؤثری برداشته شود.

فرماندار آبیک بر پیگیری مسؤولان جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار در روستای گیل‌زور تأکید کرد.

رحمانی همچنین در دیدار با مردم روستای شهرآباد شهرستان آبیک گفت: اگر در روستاها از آغاز انقلاب تاکنون به مردم خدمات ارائه نمی‌شد، امروز شاهد تحولات مطلوبی در روستاها بودیم.

وی با اشاره به اینکه پس از جدول‌گذاری معابر روستای شهرآباد، آسفالت این روستا ادامه می‌یابد، عنوان کرد: در خصوص راه‌های روستایی از مسؤولان استان قزوین قول مساعدت گرفته شده و مسائل و مشکلات موجود در روستاهای شهرستان آبیک پیگیری می‌شود.

فرماندار آبیک اضافه کرد: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات توانسته در ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش خود گام‌های مؤثری بردارد که در سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین هم تسهیلاتی از تبصره 26 برای اشتغال‌زایی مددجویان در نظر گرفته شده و در مرحله انجام است.

در این دیدار از سوی مردم روستای شهرآباد مطرح شد که با کمبود آب کشاورزی، نبود اشتغال، خانه بهداشت مواجه هستند.

بنابراین گزارش، فرماندار آبیک به همراه دیگر مسؤولان در گلزار شهیدان امیر احمدی و یاور اینانلو از شهدای روستای شهرآباد حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ این دو شهید ادای احترام کرد.

* بهره‌برداری از پروژه جدول‌گذاری و طرح هادی روستای شهرآباد

همچنین با حضور مسؤولان شهرستان آبیک پروژه جدول‌گذاری و طرح هادی روستای شهرآباد به طول یک هزار و 500 متر با 800 میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

این گزارش حاکی‌ است، کلنگ ‌پروژه گازرسانی به روستای نوده از توابع بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به زمین شده شد و پروژه جدول‌گذاری معابر روستای باقرآبادکرد از توابع بخش بشاریات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

با حضور مسؤولان پروژه جدول‌گذاری معابر روستای باقرآباد ترک از توابع بخش بشاریات با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال افتتاح شد.

مسؤولان با حضور در گلزار شهید والامقام غلامحسین نوری با این شهدا تجدید میثاق کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار