همزمان با هفدهمین سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی، پروژه تقاطع غیرهمسطح راه آهن «شهیدان حضرت پور» با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 21 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک ، پروژه تقاطع غیرهمسطح راه آهن «شهیدان حضرت پور» بعد از ظهر روز چهارشنبه توسط دکتر صادق نجفی شهردار کلانشهر تبریز و خانواده شهیدان حضرت پور افتتاح شد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح راه آهن در کمتر از 10 ماه با ثبت رکوردی جدید در اجرای پروژه های عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز به بهره برداری رسید.

این پل که به نام «شهیدان حضرت پور» مزین شده با هزینه ای معادل 180 میلیارد ریال در میدان راه آهن تبریز، در امتداد جاده سنتو احداث شده است.

عملیات اجرایی این پروژه به عنوان بزرگترین پل فلزی شهری شمالغرب از مرداد ماه سال 93 آغاز و با حمایتهای شهردار و شورای محترم کلانشهر تبریز، در عرض 10 ماه به اتمام رسید.

تقاطع غیرهمسطح «شهیدان حضرت پور» در مسیر ترانزیتی کلانشهر تبریز با حل مشکل ترافیکی این منطقه عبور و مرور خودروها از سمت شمال به جنوب و جنوب به شمال را ممکن می سازد.

گفتنی است، این پل با سازه تلفیقی بتن و فولادی و ستونهای فلزی احداث در دو باند 850 متری و عرض 24.5 متر احداث شده است.

پل راه آهن دارای 7 دهانه به صورت 2 دهانه 18 متری و 2 دهانه 22 متری و 3 دهانه 25 متری با 210 عدد شمع می باشد، که برای استحکام این روگذر 96 ستون در 6 ردیف به ارتفاع مرکزی 7.9 متر احداث شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار