امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت: حضور همیشگی مردم که نمایشگر عزت و شکوه انقلاب بوده ، همیشه ایران اسلامی را پیروز این میدان‌ها کرده و عالی‌ترین جلوه‌های ارادت مردم به‌نظام را می‌توان در برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر دید.
کد خبر: ۳۷۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 03 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ اظهار کرد: گذشت عزتمندانه‌ی 38 سال پرافتخار و پربرکت از عمر انقلاب اسلامی مدیون پیوند عمیق مردم با امام و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است  و این عامل همواره نقشه‌‌ها و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کرده است.
 
وی با بیان اینکه دشمنان همواره از این پیوند مبارک عصبانی شده‌اند و با تلاش رسانه‌ای و جنگ نرم خواسته‌اند این پیوند را خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: حضور همیشگی مردم که نمایشگر عزت و شکوه انقلاب بوده ، همیشه ایران اسلامی را پیروز این میدان‌ها کرده  و عالی‌ترین جلوه‌های ارادت مردم به‌نظام را می‌توان در برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر دید.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در ادامه‌ی خطبه‌ها با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان انگلستان ، گفت: این سیاستمدار نتوانسته است عظمت انقلاب اسلامی و اقتدار ایران را کتمان کند و با اشاره به نفوذ منطقه‌‎ای ایران از مدیترانه تا شمال آفریقا، از قدرت نظام و پیام انقلاب اسلامی ترس خود را اعلام می‌کند ، اما این حقایق با ادبیات تهاجمی و زشت بیان شده، اما متأسفانه عدم موضع‌گیری انقلابی دستگاه دیپلماسی جای انتقاد دارد.
 
لطفی با تأکید بر اینکه باید در برابر غرب با عزت و مصلحت انقلابی عمل کردن را فراموش نکنیم، تصریح کرد:اظهارات رییس‌جمهور دیوانه آمریکا که مبحث مهم محافل سیاسی است، مقدمات فروپاشی امپراتور آمریکا مانند شوروی سابق را فراهم کرده و اظهارات و موضع‌گیری‌های بچگانه‌ی ترامپ ، آمریکا را از اوج اقتدار پایین آورد اما ما نباید در مقابل این گستاخی‌ها، از ادبیاتی استفاده کنیم که بوی ضعف بدهد چون به کار بردن ادبیات مرسوم  دیپلماسی جواب اراجیف ترامپ نیست و آدرس غلط دادن است.

امام‌جمعه ایلام ادامه داد: برخی که رییس‌جمهور قبل آمریکا را مؤدب می‌دانند ، متوجه باشند که قانون منع ورود اتباع کشورهای اسلامی به آمریکا، مربوط به زمان اوباما است که ترامپ آن را اجرا می‌کند، رییس جمهوری که عامل جنایات وحشیانه‌ی یمن، عراق و سوریه  است.
 
لطفی با تأکید بر اینکه آمریکا در برابر پیشرفت‌های ایران و نیروی نظامی کشور همیشه ذلیل و خوار بوده است، تصریح کرد: ما باید در عرصه‌ی دیپلماسی مقتدرانه عمل کنیم چون هر جا که سستی نشان داده‌ایم آن‌ها گستاخ‌تر شده‌اند و برجام بهانه‌ای بود که آن‌ها را گستاخ‌تر کرد چون اشتباهی راهبردی و توافقی یک‌جانبه است که فقط ایران به آن عمل می‌کند و آن‌ها عمل این معاهده را نقض کرده‌اند و ما باید به قبل از برجام برگردیم.
 
وی ادامه داد: طرف‌های  ما در برجام از اقدام انقلابی واهمه دارند اما متأسفانه در دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید ضعف‌هایی مشاهده می‌شود.
 
امام‌جمعه ایلام گفت: مردم ایران اسلامی هفته‌ی آینده در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهند داد که مانند  همیشه میراث امام و شهیدان را پاس می‌دارند و در مقابل نظام سلطه  وحدت و همدلی خود را نشان خواهند داد.
 
لطفی در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: عقیله‌ی بنی‌هاشم اسوه‌ی عفاف ، صبر و استقامت و به تأسی از پدر و مادر پرچم‌دار عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی بود و در سایه‌ی مهر و محبت امام علی(ع) و فاطمه زهرا پرورش یافت  و تداوم‌بخش حماسه عاشورا شد و با خطبه‌های خود کاخ اموی را برای همیشه‌ی تاریخ ویران کرد.
 
وی با تبریک روز پرستار گفت:حضرت زینب (س) از 5 امام پرستاری کرد و بهترین الگو برای دختران جامعه‌ی اسلامی است که باید از زندگی او، سرمشق گرفت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار