او پنج سال پس از «کلاسی هنرپیشگی» حالا با فیلم دیگری برگشته که البته ساخته پدرش علیرضا داوود نژاد نیست. او در کنار بابک حمیدیان و مهرداد صدیقیان یکی از سه بازیگر اصلی فیلم «شماره 17 سهیلا» است که در بخش رقابتی جشنواره امسال حضور دارد.
کد خبر: ۳۷۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 01 February 2017
زهرا داوونژاد در فیلم «شماره 17 سهیلا» ، بازی متفاوتی را از خود ارائه می‌کند و نقشی که ایفا می‌کندقبل از اینکه بازی کند باور کرده است. این بازیگر کم کار سینما با حضور درخشانش در فیلم مذکور یکی از گزینه های جدی نامزدی برای دریافت نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر است.

زهرا داوود نژاد احتمالاً خیلی دغدغه جدی و مستمری برای بازیگری ندارد. چرا که در غیر این صورت و با توجه به خانواده سینماگری از آن آمده، کارنامه‌اش بیش از هفت فیلم فعلی را در خود جای می‌داد. او پنج سال پس از «کلاسی هنرپیشگی» حالا با فیلم دیگری برگشته که البته ساخته پدرش علیرضا داوود نژاد نیست. او در کنار بابک حمیدیان و مهرداد صدیقیان یکی از سه بازیگر اصلی فیلم «شماره 17 سهیلا» است که در بخش رقابتی جشنواره امسال حضور دارد. رویارویی او با این دو بازیگر کاربلد، قطعا دیدنی است.

 «شماره17 سهیلا» می‌تواند مسئله روز تمام زنان جامعه ما باشد

زهرا داوود نژاد که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم «کلاس هنرپیشگی» کاندیدای دریافت سیمرغ شده بود، امسال با فیلم «شماره 17 سهیلا» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. به گزارش بانی فیلم، او از بازیگرانی است که هم در پشت صحنه و هم در جلوی دوربین فعالیت می‌کند و به دلیل مادر شدنش در این چند سال از فعالیت‌های هنری دور بوده است.زهرا داوود نژاد، در خصوص حضور مجدد خود در سینما بعد از چند سال به بانی فیلم گفت: بعد از «کلاس هنرپیشگی» برایم مهم بود کاری را که انجام می‌دهم، دوست داشته باشم و متناسب با احوال خودم باشد. یکی از دلایل محکم من برای انتخاب این نقش، تأیید پدرم بود که یک شناخت نسبی از آقای غفاری داشت و چند کار از او دیده بود. از طرفی هم فیلم «این یک رویاست» را از آقای غفاری دیده بودم و با فضای کاری او آشنا شدم و پسندیدم، لذا به کار ایشان و تأییدیه پدرم اعتماد کردم. البته فیلمنامه «شماره 17 سهیلا» را هم بسیار دوست داشتم، چرا که می‌تواند مسئله روز تمام زنان جامعه ما باشد.

 «شماره17 سهیلا» می‌تواند مسئله روز تمام زنان جامعه ما باشد

وی درباره محتوای این فیلمنامه ادامه داد: امیدوارم که «شماره 17 سهیلا» ابتدا به دلیل مضمون و هدفی که دنبال می‌کند، مورد توجه قرار بگیرد. به نظر من زنان، اساس و بنیان یک جامعه هستند و برای اینکه ما بتوانیم معضلات اجتماعی‌مان را حل کنیم، ابتدا باید به مشکلات زنان رسیدگی شود. لذا من به واسطه بازی و آقای غفاری به واسطه کارگردان با این فیلم تلاش کردیم بتوانیم پیامی را منتقل کرده و راه حلی ارائه داده باشیم.داوود نژاد همچنین در خصوص کمرنگ بودن فعالیت‌هایش در سال‌های اخیر گفت: چند سالی است به دلیل مادر شدن و رسیدگی به امور خانواده ار کار دور شده‌ام، اما به هر حال چون حرفه‌ام همین است و حدود 20 سال است در این عرصه فعالیت می‌کنم و برای آن زحمت کشیده‌ام، دوست دارم در حال حاضر که فرزندم از آب و گل در آمده است دوباره فعالیت خود را آغاز کنم.

 «شماره17 سهیلا» می‌تواند مسئله روز تمام زنان جامعه ما باشد

وی در خصوص کلیت برگزاری جشنواره گفت:‌ من حدود 5 سال است در مراسم جشنواره فجر حضور ندارم، ولی چیزی که دورادور به نظرم می‌‌آید، این است که معمولا در اجرای مراسم مختلف ضعف‌هایی داریم. البته ترجیح می‌دهم در جریان جشنواره قرار بگیرم و از نزدیک با جشنواره در تماس باشم و بعد بتوانیم نظر بهتری در این خصوص داشته باشم.این منشی صحنه ادامه داد: ما از ضعف‌های مدیریتی زیادی در هر زمینه‌ای بخصوص اجرای مراسم جشنواره فجر داریم و فکر می‌کنم هنوز به آن جایگاه نرسیده‌ایم مراسمی در حد قابلیت فرهنگی‌مان داشته باشیم. با این حال نمی‌توان منکر زحمت‌های عده‌ای دلسوز شد که هدف‌شان ارتقای کیفی جشنواره است. اما به نظر می‌رسد لازم است از این ویترین نمایش صوری خارج شویم و بیشتر به محتوا و کیفیت ارزش‌های یک مراسم بپردازیم.وی اضافه کرد: در مورد کاندیدا شدن در جشنواره نیز نظری ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی برای نقش و بازی من خواهم افتاد. اما تمام تلاشم را کردم نقش قابل قبولی ارائه دهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :