میزان بارندگی ها در این استان تاکنون 12 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 63درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط دوره آماری 73 درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۳۷۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 31 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: میزان بارندگی ها در این استان تاکنون 12 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 63درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط دوره آماری 73 درصد کاهش دارد.محمدمهدی جوادیان زاده در هشتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز گفت: براساس آخرین آمار، میزان بارندگی درشهرستان مهریز 12.5 میلیمتر بوده است که این میزان بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 68درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط دوره آماری 77 درصد کاهش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه تعداد چاه های غیرمجاز استان یزد 166 حلقه است افزود: از این تعداد چاه غیرمجاز ،52 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مهریز قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد میزان سطح افت آب دردشت بهادران را 67 سانتی متر در سال اعلام کرد و گفت: در دشت ارنان – دهج متوسط افت سطح آب 14 سانتی متر درسال است که در سال آبی 94-93 به 22سانتی متر رسیده است.
وی با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان کم آبخواه ، مدیریت منابع آب استان را خواستار شد و اضافه کرد: وجود خشکسالی باید در تمامی بخش های کشاورزی ، صنعت و شرب و بهداشت حس شودو همه به این باور برسند که بحران آب وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار