معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت:غفلتی در حوزه مسائل اجتماعی کشور اتفاق افتاده که باید جبران شود چراکه رویکرد برنامه ششم توسعه براساس مسائل اجتماعی بسته خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 20 May 2015

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه مردم نگران وضعیت اعتیاد هستند چراکه اعتیاد امنیت اجتماعی را از جامعه می گیرد،گفت:غفلتی در حوزه مسائل اجتماعی کشور اتفاق افتاده که باید جبران شود.

به گزارش مهر، محمد ابراهیم الهی تبار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه تیمی که طرح شیوع شناسی را طراحی کرده یکسری افراد نخبه هستند، اظهار داشت: فعالیت هایی که در راستای بهتر انجام شدن کار ها موثر است باید انجام و نقطه نظرات جمع بندی و به تهران ارسال و نقطه نظرات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز در این زمینه منعکس شود.

وی با بیان اینکه شیوع شناسی طرحی است که باید اجرا شود، ابراز داشت: باید صدا و سیما و رسانه ها و بخش هایی که می توانند در راستای همکاری مردم برای اجرای طرح کمک کنند وارد عمل شده تا مردم بیشترین میزان همکاری را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه افرادی که طرح شیوع شناسی مواد مخدر را انجام دادند از نظر حوزه تخصصی، مسائل اجتماعی و آماری فکر کرده اند تا به این جمع بندی رسیده اند، ادامه داد: سازمان تبلیغات به عنوان دستگاهی موثر باید با کمک ائمه جماعات در این زمینه اقدام کند.

الهی تبار با بیان اینکه مردم نگران وضعیت اعتیاد هستند چراکه اعتیاد امنیت اجتماعی را از جامعه می گیرد، بیان کرد: بهزیستی باید مکان هایی را در راستای هرچه بهتر اجرا شدن طرح انتخاب و اجرای کار را در استان بهتر کند.

وی با بیان اینکه هرچه آمار اعتیاد در جامعه واقعی تر باشد تصمیم گیری و تصمصم سازی آسان تر می شود، عنوان کرد: استان همدان زمانی در خصوص مسئله مواد مخدر بارانداز بود ولی اکنون نه تنها استان مطرح در بحث اعتیاد نیست بلکه یکی از استان های متوسط کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه باید با توجه به سیاست های استان در حوزه گردشگری مشکل اعتیاد را کمتر کرد، افزود: اهتمام کشور درخصوص مسائل اجتماعی جدی است.

محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه بحثی در مورد سیمای اجتماعی و سرمایه اجتماعی کشور داشتیم و اکنون در مورد مواد مخدر باید ورود پیدا کرد، ابراز داشت: غفلتی در حوزه مسائل اجتماعی کشور اتفاق افتاده که باید جبران شود چراکه رویکرد برنامه ششم توسعه براساس مسائل اجتماعی بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها در بحث روشنگری افکار عمومی باید کمک کنند، عنوان کرد: شورای شهر به مسائل اجتماعی ورود داشته اند اما شهرداری ها به شکلی باید در حوزه های اجتماعی و فرهنگی گروه فعال داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه انتظار داریم شهرداری های شهر های استان همدان در بحث پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر درگیر باشند، بیان کرد: شهرداری ها با برنامه های پیشنهادی کمک کنند نمای شهری را در زمینه های مختلف زیبا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در ادامه با بیان اینکه اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری به صورت مکتوب برای اعضا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و فرمانداران ارسال شده است، اظهار داشت: اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در دستور کار اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر و به ویژه کمیته های تخصصی قرار گیرد.

عبدالحسین مرادی با بیان اینکه ۱۵۳ مرکز درمان دولتی سو مصرف و ۱۵۱ مرکز درمان خصوصی سو مصرف در استان همدان فعال است، بیان کرد: ۴۴ مرکز میان مدت درمان اعتیاد و چهار مرکز کاهش آسیب نیز در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح شیوع شناسی مواد مخدر طرحی مهم است و بدون مطالعه انجام نمی شود، عنوان کرد: کارشناسان امر این طرح را طراحی کرده اند و در طرح شیوع شناسی از اعتیاد شخص سئوال نمی شود و در مورد محیط و منطقه و وضعیت محیط درخصوص اعتیاد و مواد ومخدر سئوال حواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار