بازیکنان تیم فوتبال صبای قم در تمرین امروز حضور نیافتند و دست به اعتصاب زدند.
کد خبر: ۳۶۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷ 30 January 2017
به گزارش تابناک قم، سال 87 تیم فوتبال صبا بدون هیچ بودجه تعیین شده‌ای به استان قم داده شد و در فصول ابتدایی استانداران قم حمایت خوبی از آن داشتند اما به مرور زمان و مشکلات مالی در دولت، بودجه صبا کمتر شد تا جایی که طی سه فصل اخیر هیچگونه حمایتی از آن به عمل نیامده و مدیران این باشگاه با جذب اسپانسر و حتی گرفتن وام(در لیگ چهاردهم) مخارج تیم را تامین کردند.

حدود 60 درصد از منابع مالی فصل گذشته صبا توسط اسپانسر تامین شد اما امسال بدترین فصل مالی در انتظار صبا بود و مدیران این باشگاه از کادر فنی خواستند با بودجه 4 میلیارد و 500 میلیون تومانی تیم را جمع کنند تا آنها نیز بتوانند این مبلغ را به اعضای تیم بدهند که همین هم اتفاق نیافتاد و باشگاه و مدیران استانی نتوانستند به وعده‌شان که پرداخت به موقع قراردادها بود عمل کنند.

بازیکنان صبا تا به امروز که 19 هفته از لیگ برتر گذشته کمتر از 25 درصد از مطالبات خود را دریافت کردند که همین امر موجب شده اعتراض چند هفته‌ای آنها اکنون به اعتصاب تبدیل شود.

در نقل و انتقالات نیم‌فصل حامد لک، هاشم بیک‌زاده، مسعود حق‌جو، پویا سیف‌پناهی، وحید علی آبادی و کریم اسلامی که همه جزء نفرات اصلی صبا بودند با بخشش دریافتی و مطالبات‌شان از این تیم رفتند تا بیش از این مشکل مالی نداشته باشند اما مابقی بازیکنان طبق وعده مسؤولان صبا تا روز پنجم بهمن‌ماه صبر کردند که 20 درصد دیگر از مبلغ قراردادشان را دریافت کنند.

استاندار قم دو هفته قبل و در شب مسابقه صبا برابر پیکان به محل اردوی صبا رفت و ساعاتی با کادر فنی و بازیکنان از جمله رضا عنایتی کاپیتان تیم صحبت کرد و وعده داد مشکلات مالی را برطرف خواهند کرد اما روز پنجم بهمن‌ماه که مدیرعامل صبا وعده داده بود بازیکنان پولی نگرفتند و قصد اعتصاب داشتند که صحبت‌های عنایتی و حنیف عمران‌زاده با آنها موجب شد شاگردان صمد مرفاوی از تصمیم خود صرف نظر کنند و تا بعد از بازی با پرسپولیس صبور باشند.

عدم پرداخت مطالبات بازیکنان موجب شد آنها شب گذشته و پس از دیدار با پرسپولیس، در رختکن استادیوم یادگار امام قم با نظر جمعی تصمیم بگیرند از فردا در تمرینات شرکت نکنند تا مسؤولان استان قم توجهی به وضعیت مالی آنها داشته باشند.

صبا امسال کمترین بودجه را بین تمام تیم‌های لیگ برتر و طی فصول اخیر داشته اما با این وجود مدیران استانی و باشگاه صبا هنوز نتوانستند وعده‌ به بازیکنان صبا را عملی کنند.

به بازیکنان صبا اطلاع‌رسانی شده بود تمرین امروز تیم ساعت 12 در زمین چمن هما تهران آغاز می‌شود اما در این تمرین فقط کادر فنی حضور یافتند و بازیکنان شرکت نکردند تا مشکلات مالی صبا بیش از پیش خود را نشان دهد.

تیم صبای قم روز پنجشنبه هفته جاری در استادیوم فولادشهر اصفهان باید مقابل ذوب‌آهن رده سومی قرار بگیرد که به نظر می‌رسد درصورت تداوم برگزار نشدن تمرینات صبا، باید یک شکست دیگر از آنها و حضورشان در پایین جدول متصور بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار