مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: نخستین پرواز هواپیمای ایرباس خریداری شده ساعت 35: 07روز یکشنبه در فرودگاه بین المللی بیرجند به زمین نشست.
کد خبر: ۳۶۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 29 January 2017
هادی سلامی افزود: پرواز این هواپیما از فرودگاه مهر آباد تهران به بیرجند انجام شد.
وی اضافه کرد: پس از دوران طولانی که شرکت های هواپیمایی ایرانی به دلیل تحریم های بین المللی امکان خرید هواپیما نداشتند در جریان مذاکراتی که پس از توافق برجام انجام شد ایران ایر توانست بعد از ماه ها مذاکره 2 قرار داد مجزا با ایرباس و بوئینگ به امضا برساند و در مجموع 180 فروند هواپیما با عقد قرارداد نهایی به سمت آسمان ایران حرکت خواهد کرد که این نخستین دستاورد خرید هواپیماست.
وی تاکید کرد: مردم خراسان جنوبی همانند دیگر مردم ایران دارای شان و منزلت والایی هستند و حق استفاده از هواپیماهای نو و به روز را دارند.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: این هواپیما به سیستم ریجستر EP-IFA که به تازگی تحویل شرکت هواپیمایی هما شده، مجهز است.
وی در مورد ایرباس 321 گفت: این هواپیما که جزو هواپیماهای با بدنه متوسط و از نظر ظرفیت پرواز در حوزه کوتاه برد و میان برد است ظرفیت پذیرش حدود 195 مسافر دارد.
وی اضافه کرد: هواپیماها به هیچ استانی تعلق ندارند و تمامی آنها در خطوط مختلف داخلی و خارجی در حال تردد هستند.
سلامی با اشاره به پراکندگی مسافر در استان گفت: خراسان جنوبی احتیاج به تعدد پرواز با استفاده از هواپیماها کوچک با ظرفیت کمتری دارد تا بتواند انجام پروازهایی از فرودگاه بیرجند به مسیرهای دیگر از جمله زاهدان، چابهار، اصفهان، یزد و شمال کشور داشته باشد.
وی گفت: درخواست لازم برای انجام پروازهایی از فرودگاه بیرجند با استفاده از هواپیماهای کوچک جدید با ظرفیت کمتر داده شده و پیگیری آن نیز در دست اقدام است.
به گفته وی، هم اکنون هفتگی 14 سورتی پرواز رفت و برگشت از فرودگاه بیرجند به مهرآباد ، مشهد، بغداد و نجف انجام می شود.
خراسان جنوبی دارای دو فرودگاه در شهرهای طبس و بیرجند است، سومین فرودگاه ایران در سال 1312در بیرجند راه اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار