رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران:
عضو هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در حاشیه سمینار دو روزه «تازه‌های نوروانکولوژی» گفت: اگر چه هنوز شواهد علمی روشنی مبنی بر مضر بودن امواج تلفن همراه وجود ندارد اما استفاده طولانی مدت و مداوم از این وسیله مضر است.
کد خبر: ۳۶۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 28 January 2017
به گزارش  تابناک رضوی از سمینار «تازه‌های نوروانکولوژی» در مشهد، دکتر محمدرضا قوام نصیری ضمن اشاره به اینکه هنوز علت روشن و واضحی برای بروز سرطان‌ها از جمله تومورهای مغزی مشخص نشده است؛ گفت:  باید متوجه بود امواج مختلف بر روی بدن ما بی تاثیر نیستند. به عنوان مثال سرطان‌های خون با نزدیکی محل زندگی فرد به محل عبور کابل‌های برق فشار قوی مرتبط هستند.استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه فاصله مناسب محل زندگی از کابل‌های برق فشار قوی باید بیشتر از300 متر باشد؛ گفت: در کشورهایی چون سوئد ، نروژ و دانمارک،  استفاده از تلفن همراه برای کودکان و نوجوانان دارای محدودیت است و این مسئله بی‌ارتباط با مضر بودن امواج این وسیله ارتباطی نیست.
وی با اشاره به اینکه امواج تلفن همراه امواج قوی‌ای هستند؛ گفت: اگر یک گوشی تلفن همراه کنار رادیو، پیامک دریافت کند و یا زنگ بخورد شاهد اختلال در امواج رادیویی خواهید بود یعنی موج آن به مراتب قوی تر از موج رادیو است و روی موج رادیو پارازیت ایجاد می‌کند؛ قرار دادن یک موج پرقدرت در کنار گوش به مدت طولانی قطعا اثرات مضر به همراه دارد که با پیشرفت علم در دهه‌های آتی مضرات آن روشن خواهد شد.
وی در ادامه به پژوهش‌هایی که 30 سال پیش در مورد تاثیر استعمال دخانیات زنان باردار بر روی جنینشان انجام شده بود؛ اشاره کرد و گفت: این پژوهش‌ها نشان می داد؛ درصد ابتلای فرزندان این زنان به دست کم یک نوع تومور مغزی تا قبل از سن بلوغ به حد قابل تاملی افزایش یافته بود.
دکتر قوام نصیری، در ادامه به علائم تومورهای مغزی اشاره کردو افزود: سردردهای صبحگاهی همراه با حالت تهوع باید جدی گرفته شود. چرا که این نوع از سردردها که بلافاصله پس از قرار گرفتن فرد از حالت درازکشیده به نشسته یا ایستاده بروز می کند ؛ بی ارتباط با فشار داخل جمجمه نیست که می تواند ناشی از بروز تومور مغزی باشد. 
وی در ادامه به پیشرفت امکانات و تجهیزات پزشکی به ویژه در خصوص انجام جراحی‌های مغز و اعصاب اشاره کرد و گفت: اگر چه این پیشرفت‌ها نسبت به سال‌های قبل چشمگیر بوده است اما هنوز فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته دنیا داریم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار