کد خبر: ۳۶۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 25 January 2017
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می تواند در توسعه و پیشرفت سواحل راهبردی مکران نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش ایرنا اکبر ترکان در دیدار با رئیس و شماری از مدیران و اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: چابهار با توجه به موقعیت مناسب و داشتن مراکز آموزش عالی پویا و بروز می تواند موفقیت های خوبی بدست آورد.
وی افزود: سواحل مکران از منطقه گواتر در نقطه صفر مرزی چابهار تا جاسک استان هرمزگان باید به یک پایگاه بزرگ اقیانوسی تبدیل شود.
وی ادامه داد: نیروهای متخصص از سراسر کشور باید در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار جذب و تربیت شوند تا بتوانند در اجرای طرح های بزرگ و پیشبرد اهداف عالی نظام در این منطقه راهبردی گام های مثبتی بردارند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه چابهار می تواند به مرکز تمدن دریایی کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک با همت بلند مسئولان به ویژه نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب تحولات عظیمی در این منطقه شکل خواهد گرفت.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در همسایگی کشور پاکستان و ساحل دریای عمان واقع شده و ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در بخش اقتصادی دارد که در صورت شکوفایی آنها می تواند حوزه جنوب شرق کشور را متحول کند.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار