کد خبر: ۳۶۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 25 January 2017
 مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چابهار یکی از مکان های امن برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش ایرنا اکبر ترکان سه شنبه شب در دیدار صمیمانه با شماری از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع و مراکز تولیدی در چابهار اظهار داشت: تمام مشکلات سرمایه گذاران در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار می گیرد و جای هیچ نگرانی برای حضور و فعالیت اقتصادی و تجاری آنان در منطقه آزاد چابهار وجود ندارد.
وی افزود: مجتمع فولاد مکران، پتروشیمی و واحدهای تولیدی در چابهار در حال فعالیت و کار هستند و بزودی تحولات عظیمی پس از تکمیل زیرساخت ها و طرح های در دست اجرا، ایجاد خواهد شد.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از برخی غرفه های نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در سواحل مکران بازدید و نشست های جداگانه ای با برخی سرمایه گذاران داشت.
ترکان برای پیگیری حل مشکلات پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی قول مساعد داد و افزود: تمام توان مدیران منطقه آزاد چابهار برای جذب سرمایه گذاری با هدف رونق این منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در جمع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه اظهار داشت: همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در سواحل مکران نقش مهمی در توسعه سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار و کنارک و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد داشت. 
عبدالرحیم کردی با تشریح فعالیت و پیشرفت خوب برخی کارخانه ها در چابهار افزود: مجتمع فولاد مکران طرح تولید آهن اسفنجی را به ظرفیت یک میلیون و ٦٠٠ هزار تن در سال به روش احیا مستقیم (DRI) در دستور کار دارد.
وی گفت: با همکاری شرکت های داخلی و خارجی نظیر ایریتک، فولاد مکران، پوسکو کره جنوبی، تام کو و غیره برای آموزش و مهارت آموزی نیروی انسانی متخصص اقدامات لازم انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا پروژه پولاد کاویان پارس با ظرفیت یک و شش دهم میلیون تن فولاد در سال با مشارکت و سرمایه گذاری posco کره جنوبی نیز با حضور ترکان در چابهار کلید خورد.
همایش 2 روزه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران که از دیروز /دوشنبه/ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و راه و شهرسازی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در چابهار آغاز بکار کرده بود و امشب خاتمه یافت.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در همسایگی کشور پاکستان و ساحل دریای عمان واقع شده و ظرفیت ها و توانمندی های زیادی در بخش اقتصادی دارد که در صورت شکوفایی آنها می تواند حوزه جنوب شرق کشور را متحول کند.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار