ورزشکار ملی پوش قمی رشته اسکیت با بیان این که ۵۴۰ اسکیت باز در آکادمی اسکیت قم فعالیت می کنند گفت: بار توسعه اسکیت قم در حال حاضر روی دوش یک آکادمی است.
کد خبر: ۳۵۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 13 January 2017
به گزارش تابناک قم، مجید نوش آبادی اظهار داشت: عموم جوانان در بدو ورود به اسکیت چندان با رشته‌های جانبی اسکیت آشنا نیستند اما به‌تدریج آشنا و به آن علاقمند می‌شوند و رشته‌های اسکیت شامل فری استایل یا اسلالوم شامل حرکات بین مانع، اسکیت سرعت، اسکیت هنری یا نمایشی، رول بال یا هندبال با اسکیت، رولر ساکر یا فوتبال با اسکیت، اسکیت هاکی و اگرسیو شامل حرکات روی لوله و رمپ و پرش است.

وی افزود: در قم تقریباً ۳ یا ۴ رشته به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود که اسکیت هاکی از دیگر رشته‌ها پیشی گرفته است و من در آن کار می‌کنم و اسکیت سرعت با مربیگری احمد ابراهیم گل، رول بال بانوان با مربیگری خانم‌ها صفری و دهقان و رولر ساکر بانوان با مربیگری خانم امیری نیز فعال هستند.

ورزشکار ملی پوش قمی رشته اسکیت گفت: در قم آکادمی اسکیت پرشین ۱۲ ماه سال در ۲ بخش بانوان و آقایان در رده سنی ۴ سال به بالا فعال است و محل این آکادمی در مجموعه ورزشی خورشید قرار دارد. پیست اسکیت بوستان علوی هم قبلاً فعال بوده ولی در حال حاضر تعطیل شده است.

نوش آبادی بیان داشت: پیست تخصصی اسکیت دیگری در قم نداریم به طوری که بار توسعه اسکیت قم در حال حاضر روی دوش یک آکادمی است که به صورت خودجوش وارد فعالیت در این رشته شد. در تعدادی از سالن‌های چند منظوره سطح شهر برخی از مربیان مرد و زن به صورت مقطعی کار می‌کنند و فعالیتشان عمدتاً در تابستان است که برنامه‌های اوقات فراغت به اوج می‌رسد اما برنامه دائمی ندارند.

وی عنوان کرد: در خارج از شهر قم، اسکیت به صورت تفریحی کار می‌شود البته طی سال‌های ۸۴ تا ۸۶ در جعفریه هم کلاس اسکیت داشتیم اما در حال حاضر تمرکز فقط روی قم است و برنامه خاصی در شهرهای تابعه ما وجود ندارد که تا حدودی نیز با توجه به شرایط و پیش نیازهای اسکیت، طبیعی است.

ورزشکار ملی پوش قمی رشته اسکیت تصریح کرد: امروز در جایی قرار گرفته‌ایم که ۵۴۰ نفر در آکادمی اسکیت قم مشغول به فعالیت هستند. این آماری فوق العاده در زمینه جذب ورزشکار است. ما در بخش پایه اسکیت بازان کم سن و سالی را آموزش می‌دهیم و آینده روشنی را برای این رشته در قم متصور هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار