لیگ بر‌تر فوتبال در قم امروز وارد دوران جدیدی شده است. فشار مثبت متولی فوتبال استان به باشگاه‌ها برای ایجاد ساختار رسمی، نتایج درخشانی در آینده برای فوتبال قم به ارمغان خواهد آورد، اما همچنان جای خالی تعامل صنعت و بخش خصوصی با فوتبال حس می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 09 January 2017
به گزارش تابناک قم، تردید نباید کرد که فوتبال قم از نظر مالی در مضیقه است. باشگاه‌های فوتبال در قم از نظر نبود حامی مالی مشکل دارند.

هر‌گاه با مدیران این باشگاه‌ها هم‌کلام شویم، رشته صحبت سرانجام به موضوع پول می‌رسد و حمایت نشدن از سوی بخش خصوصی. در لیگ بر‌تر فوتبال استان، شرایط از لیگ یک کمی بهتر است.

همیشه یکی ۲ تیم از نظر مالی در شرایط بهتری قرار دارند و بقیه تیم‌ها با تحمل مشکل، بار خود را به خانه رسانده‌اند.

تیم‌های متمول به طور طبیعی بازیکنان بهتری دارند، به تجهیزات مناسب‌تری مجهز هستند و برای تمرین و کار فنی بیشتر هزینه می‌کنند و موفقیت آن‌ها نیز قابل پیش‌بینی است.

 برای تیم‌های قهرمان همیشه ماجرا در روز قهرمانی به پایان می‌رسد. هیچ عامل تشویق‌کننده‌ای در کار نیست.

 به طور معمول هر تیم پس از قهرمانی در سطح استانی، باید وارد عرصه کشوری شود و بخت خود را در سطحی بالا‌تر بیازماید. در قم اما این چرخه وجود ندارد و حضور در یک تیم لیگ برتری استان و قهرمانی با آن تیم، پایان کار یک بازیکن در این سطح است.

مدیران باشگاه‌ها می‌گویند برای ورود به لیگ آزادگان باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان پول داشته باشند. چنین پولی در اختیار باشگاه‌ها نیست و بخش خصوصی هم حاضر نیست این مبلغ را در اختیار باشگاه‌ها بگذارد. در نتیجه، مسیر کار به سمت تجارت در عین بی‌پولی رفته است. به لیگ بر‌تر در سال‌های گذشته نگاه کنید.

 هیچ باشگاهی پس از قهرمانی وارد لیگ آزادگان نشده است. همه قهرمانان پس از کسب این عنوان یک مسیر آسان و درآمدزا در پیش گرفته‌اند. آن‌ها بدون دردسر پای برگه واگذاری امتیاز تیم خود را به شخصی حقیقی و حقوقی از شهر دیگر که برای تیم‌داری در لیگ آزادگان به مقدار کافی پول دارد امضا می‌کنند.

نتیجه، درآمدی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است که کسی البته رقم دقیق آن را نمی‌داند و این رقم هم هرگز اعلام نمی‌شود. برای قهرمانی در لیگ بر‌تر اما چندان هزینه نشده است.

با حساب سرانگشتی می‌توان دریافت با یک بودجه ۱۵ میلیون تومانی می‌توان تیم خوبی بست و در لیگی که حرفه‌ای نیست، قهرمان شد.

نتیجه نهایی این است که می‌توانید در لیگی که همه از بی‌پولی در آن می‌نالند، هزینه کرد، قهرمان شد و بعد هم حداقل حدود ۲۰ میلیون تومان و شاید بیشتر، کاسب شد. بازنده ماجرا در این میان بازیکنان هستند.

آنان یا بدون دریافت پول یا با مبلغی جزئی که در خور اعتنا نیست، وارد لیگ می‌شوند و به دنبال پیشرفت هستند. آنان با شور و شوق برای تیمشان زحمت می‌کشند، قهرمان می‌شوند و در ‌‌‌نهایت با وعده یافتن حامی مالی چشم‌انتظار حضور در سطح بالا‌تر می‌مانند، اما خیلی زود در می‌یابند که برای حضور در لیگ‌های ۳ یا ۲ کشور باید خود آستین بالا بزنند و به دنبال تست دادن در تیم‌های مختلف باشند و این چالش، بن بستی برای معرفی بازیکنان جوان فوتبال قم به عرصه کشور است.

لیگ بر‌تر فوتبال در قم امروز وارد دوران جدیدی شده است. فشار مثبت متولی فوتبال استان به باشگاه‌ها برای ایجاد ساختار رسمی، نتایج درخشانی در آینده برای فوتبال قم به ارمغان خواهد آورد، اما همچنان جای خالی تعامل صنعت و بخش خصوصی با فوتبال حس می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار