گزارش تابناک تبریز از صحن شورای شهر تبریز؛
جلسه ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه 12دی ماه درغیاب نایب رئیس شورا و درساختمان شهرداری برگزار گردید
کد خبر: ۳۵۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 01 January 2017
جلسه ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز  امروز یکشنبه 12دی ماه درغیاب نایب رئیس شورا و درساختمان شهرداری برگزار گردید. به علت تعیین تکلیف لوایح گذشته بدون نطق پیش ازدستور ادامه یافت.

سوخت مازوت نیروگاه حرارتی موثر در آلودگی هوای شهر

با توجه به آولدگی هوای تبریز در چند روز گذشته شهردار تبریز صحبت های خود را با گریز به این مساله شروع کرد.صادق نجفی شهردار کلانشهر تبریز موضوع آلودگی هوای تبریز را مختص امروز ندانست و اذعان داشت: آلودگی هوای تبریز مربوط به امروز نیست و از قبل نیز بوده است و تبریز در بین سایر کلان شهرها، کم ترین روز آلودگی را داشته است.
 
شهردار تبریز آلودگی شهر تبریز را ناشی از سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز عنوان کرد و گفت:بالاترین آلودگی خود شهر تبریز95-100PCIاست و شورای شهر باید این موضوع را بررسی کند.
 
وی 75PCIاز این میزان آلودگی را متعلق به مازوت نیروگاه خواند و ادامه داد: آلودگی هوا مسئله بسیار مهمی است و باید این موضوع به عنوان مطالبه و حق دومیلیون شهروند تبریزی از طرف شورا بررسی و پیگیری شود.
 
وی با انتقاد از نادیده گرفتن خدمات شهری در توسعه حمل ونقل عمومی شهری جهت کاهش آلودگی هوایی افزود: در طول دو، سه سال اخیر دو هزار تاکسی جدید و 290 دستگاه اتوبوس دو و تک کابین وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است و بیش از 50 درصد از هزینه های عمرانی نیز صرف هزینه های اجرایی قطارشهری شده است.

طرح زوج و فرد ماشین ها برای تبریز

محمد باقر لطفی عضو شورای شهر گفت:آلودگی هوا درتبریز به یک معضل تبدیل شده است وبرای حل این موضوع تعیین محدوده زوج وفرد موثر است.

میارمیاردرچشم تبریز است

مدبربااشاره به اینکه میار میار درچشم تبریز است متذکرشد:باید موضوع میار میاربه صورت ویژه ای در اسرع وقت تعیین تکلیف شود ؛علی رغم اینکه این پروژه می‌تواند به عنوان فرصت باشد اگر تدابیر لازم انجام نشود یک معضل برای شهرمی شود.

بنر آباد تبلیغاتی
 
جعفری به حضور بنرهای طولانی مدت وغیرمنطقی درسطح شهر اشاره کرد و متذکرشد: این بنرها باید برداشته شود.وی اضافه کرد، سیستم قضایی بایدبا اطلاع رسانی مناسب درموضوع فساد اخیر شوراوشهرداری موجبات تنویر افکار عمومی را فراهم کند.
 
آقای خود قانون فرنگ دیده

داوود امیر حقیان درخطاب به دبیری: آقای خودقانون فرنگ دیده با قوانین خود درآورده حریم امن برای برخی افراد فراهم کرده اید و اجازه نمی دهید گزارش هاگفته شود.

شورانماینده کل شهراست/کارگاه هاراتعطیل نکنید

ایرج شهین باهر به طرح کاهش عوارض که مختص برخی مناطق است ایراد گرفت وگفت:
با اجرای این طرح کارگاه ها کوچک درخطر است؛ همچنین این طرح باید برای کل شهر اجرا شود ونه صرفا یک منطقه.

وی اضافه کرد، درخصوص پروژه میار میار باطرح دوفوریتی نمی‌شود تغییر کاربری داد و باید این موضوع درکمسیون به صورت تخصصی بررسی شود.

اتمام پروژه میارمیارخردادماه96

 نجفی گفت:علاوه برساماندهی محدوده میارمیار دراسرع وقت،خردادماه 96این پروژه به اتمام می‌رسد.

شیاری در تذکرات خود ابراز داشت: شهرداری باید به تذکرهای اعضای شورا پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری های مناطق، حق بیمه را از شرکت های تنظیف کم کرده، و پرداخت نمی کند، تصریح کرد: متاسفانه ، به این موضوع رسیدگی نمی شود و افزون بر این موارد، مدتی است که شاهد صف های طولانی در پمپ های گاز سی ان جی هستیم و وقت گیری این امر مردم را گریبانگیر مشکلات عدیده ای  ساخته است و باید رئیس شورا از آقایان مسئول پاسخ و چگونگی این مسئله را طلب کند.

محدث در تذکر خود با تکیه بر کمبود هتل برای سال 2018 اظهار داشت: مشوق های شکل گرفته برای اخذ مجوز برای ایجاد هتل و اقامتگاه برای گردشگران 2018 کارساز نبوده است و مردم رغبت کافی برای احداث هتل های مورد نیاز نشان نداده اند و باید در این راستا فکر اساسی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار