مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان با تاکید بر اینکه آب شرب مردم همدان نباید آلوده شود، گفت: آب شرب همدان در 200 نقطه توسط مرکز بهداشت شهرستان مورد پایش قرار گرفته و در صورت وجود آلودگی به شرکت آبفا گزارش می‎شود.
کد خبر: ۳۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 14 May 2015
مدیر آبفا همدان با تاکید بر اینکه آب شرب همدان کوچکترین آلودگی ندارد، گفت: ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه آب در همدان مصرف می‌شود.

به گزارش تسنیم ، حسین آذرتکین در جلسه ساماندهی فاضلاب واحدهای مستقر در مسیر گنجنامه و عباس‌آباد اظهار داشت: آب شرب همدان از سد اکباتان، 104 حلقه چاه دشت بهار، رودخانه خاکو و عباس‌آباد تامین می‎شود.

وی افزود: 750 لیتر در ثانیه از چاه‌های دشت بهار، 250 لیتر در ثانیه از رودخانه عباس‌آباد، بین 10 تا 700 لیتر در ثانیه از رودخانه خاکو(این رودخانه فصلی است) و 600 لیتر در ثانیه از سد اکباتان برای تامین آب شرب همدان برداشت می‎شود.

آذرتکین با بیان اینکه در هر ثانیه هزار و 700 تا هزار و 800 لیتر در ثانیه آب در شهر همدان تامین و مصرف می‎شود، تصریح کرد: البته این میزان مربوط به ساعات پیک بوده و در ساعات غیرپیک هزار و 400 لیتر در ثانیه آب در شهر همدان تامین و مصرف می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین دغدغه تامین آب مربوط به تصفیه‌خانه عباس‌آباد است، گفت: ورود فاضلاب واحدهای مستقر در مسیر گنجنامه به رودخانه سبب بروز دغدغه‌های بسیار در این منطقه شده است.

مدیر آبفا شهرستان همدان با بیان اینکه آب شرب همدان هیچ‎گونه آلودگی ندارد، گفت:آب شرب همدان در 200 نقطه توسط مرکز بهداشت شهرستان مورد پایش قرار گرفته و در صورت وجود آلودگی به شرکت آبفا گزارش می‎شود.

وی با اعلام اینکه 15 درصد از آب شرب شهرستان همدان از طریق تصفیه‌خانه عباس‎آباد تامین می‎شود، گفت: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد تا فاضلاب واحدهای آلاینده منطقه گنجنامه تحویل شده و تصفیه شود.

آذرتکین با اشاره به اینکه قدرت اجرایی و تجهیزاتی برای تخلیه و تحویل فاضلاب 17 واحد آلاینده منطقه گنجنامه را نداریم، گفت: این واحدها می‎توانند از طریق تانکرهای بخش خصوصی فاضلاب خود را به تصفیه‌خانه منتقل کرده و تحویل شرکت آبفا دهند.

وی با اعلام اینکه شرکت آب و فاضلاب همدان تا اواخر خرداد ماه از آب رودخانه عباس‌آباد برای تامین آب شرب شهر همدان بهر‎ه‌برداری می‎کند، گفت: تا آن زمان اجازه ورود فاضلاب هیچ‎یک از رستوران‌ها و واحدهای موجود در منطقه به رودخانه عباس‌آباد داده نشود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان با تاکید بر اینکه آب شرب مردم همدان نباید آلوده شود، گفت: همچنین شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان فاضلاب مجتمع تله کابین گنجنامه را تا 16 اردیبهشت ماه تخلیه کرده و در صورت عقد قرارداد این روند ادامه دارد.

مدیرعامل مجتمع تله‌کابین گنجنامه همدان نیز در این جلسه گفت: مجتمع تله کابین گنجنامه دارای سه مخزن سپتیک به حجم 14 هزار لیتر و دو مخزن 12 هزار لیتری است که فاضلاب را از این طریق جمع‎آوری کرده و سپس به تصفیه‌خانه همدان تحویل می‎دهد.

مصطفی اردستانی با اشاره به اینکه مجتمع تله کابین گنجنامه از سال 87 آغاز به کار کرده است، گفت: تا زمانی هتل مجموعه احداث نشود نیازی به ایجاد تصفیه‌خانه وجود ندارد و سیستم سپتیک پاسخگوی نیاز مجتمع است.

وی با بیان اینکه فاضلاب مجتمع تله کابین گنجنامه در رودخانه رها نمی‎شود، عنوان کرد: تمامی مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از خروج فاضلاب مجتمع تله کابین صورت گرفته است.

اردستانی با اشاره به اینکه مجتمع تله کابین گنجنامه در منطقه ویژه گردشگری دامنه شمالی الوند ایجاد شده است، گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران دستگاه‌ها باید تاسیسات و زیرساخت‌های موردنیاز برای سرمایه‎گذاری را باید در مناطقه نمونه گردشگری فراهم کنند ولی متاسفانه این اتفاق برای مجتمع تله کابین گنجنامه اتفاق نیفتاده است.

مدیرعامل مجتمع تله کابین گنجنامه اظهار داشت: اتصال فاضلاب مجتمع به شبکه انتقال فاضلاب شهر همدان از سال 90 در دست پیگیری است ولی هنوز به نتیجه نرسیده که امیدواریم این موضوع هر چه سریع‎تر تعیین تکلیف شود.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار