مدیر مرکز تحقیقاتی ـ درمانی دیابت یزد گفت: در هفته بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه، 400 نفر از کارکنان دانشگاه یزد در دوره آ‌موزشی کنترل و پیشگیری دیابت شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۴۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 27 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا آقایی‌میبدی  با اشاره به اینکه بیماری‌های غیرواگیردار نظیر دیابت ارتباط مستقیم با تغذیه، وزن و سبک زندگی دارند، اظهار داشت: بسیاری از بیماران دیابتی به دلیل نا آگاهی از اصول صحیح تغذیه به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بیماری‌های غیرواگیردار، اصل و اساس کار بر پیشگیری است، عنوان کرد: تلاش شده با برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار و گروه‌های مختلف، روش‌های صحیح تغذیه و استفاده از موادغذایی مفید را به مردم آموزش دهیم.

مدیر مرکز تحقیقاتی ـ درمانی دیابت یادآور شد: در تقویم سلامت، یک هفته به عنوان هفته بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی نامگذاری شده است، افزود: در طول این هفته برای گروه‌های مختلف مردم دوره‌های آموزشی کنترل و پیشگیری از دیابت برگزار می‌شود.

آقایی‌میبدی ادامه داد: یکی از گروه‌های بزرگی که در این هفته آموزش خواهند دید، 400 نفر از کارکنان دانشگاه یزد هستند که دوره آموزشی آنها تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این گروه در مجموع هشت ساعت کارگاه آموزشی خواهند داشت که در این کارگاه، مباحث مربوط به خودمراقبتی، دیابت و عوارض آن، راه‌های پیشگیری از دیابت، اصول درمان دیابت، مبانی سبک زندگی سالم و ... آموزش داده می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار