رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور گفت: روستاییان به عنوان بیشترین جمعیت استان سیستان و بلوچستان از نظر توسعه اماکن ورزشی و اختصاص امکانات و تجهیزات نیازمند توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان هستند.
کد خبر: ۳۴۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 25 December 2016


غلامرضا جعفری که در جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی و محلی در چابهار شرکت کرده بود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری برنامه های مختلف بومی ومحلی با موضوعات جشنواره فرهنگی ورزشی می تواند تاثیر زیادی در نشاط و شادابی مردم داشته باشد.
وی افزود: بازی های بومی و محلی با اجرای برنامه های شاد و متنوع روز گذشته (جمعه) در چابهار برگزار که با استقبال خوبی رو به رو شد.
وی ادامه داد: این جشنواره با رویکرد مبارزه با مواد مخدر و شعار 'ورزش آری، اعتیاد نه' برگزار شده است تا هیچ کس در دام اعتیاد گرفتار و به این بیماری دچار نشود.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور بیان کرد: از تمامی قشرهای مردمی انتظار است با ورزش کردن در هر رشته ای، خود را در مقابل اعتیاد و مشکلات جسمانی بیمه کنند.
وی افزود: در این جشنواره هنرمندان نیز با اجرای موسیقی دونلی بلوچی بصورت زنده برای حاضران جذابیت خاصی ایجاد کردند.
وی ادامه داد: براساس تفاهمنامه‎ ای که بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر به امضا رسیده قرار است در پنج استان کشور خانه‎ های ورزش برای حمایت و توجه بهتر به ورزش های روستایی تاسیس شود.
جعفری گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در سطح مناطق مختلف کشور برای احیای بازیهای بومی محلی و رسوم مختلف اقوام از برنامه های در دست اقدام است.
وی بیان کرد: باید ورزشکاران اصیل و در چارچوب ارزش های انقلاب تربیت کنیم.
وی برگزاری دومین دوره جشنواره دا را یکی از مهم ‌ترین برنامه ‎های فدارسیون ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی کشور در سالجاری عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داریم این برنامه در پرجمعیت‎ ترین روستاهای هر استان برگزار ‎شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در جشنواره فرهنگی- ورزشی این شهرستان رقابت شتردوانی برگزار که با استقبال خوبی مواجه شد.
عمر بلوچ افزود: در این جشنواره بازیهای بومی و محلی، طبخ و توزیع غذاهای محلی و سنتی، ورزش های سنتی و محلی با سازهای متنوع از سراسر استان، نمایش آیین های سنتی منطقه و رقابت نقاشی ویژه کودکان برگزار شد.
وی از همکاری و حمایت های سازمان منطقه آزاد چابهار، شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر، اداره زندان، شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه، اداره میراث فرهنگی و سازمان بنادر و دریانوردی برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و افزود: با حمایت مسئولان، ورزشکاران و قشرهای مختلف مردم چابهار اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی جان تازه ای گرفته است.
به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگی ورزشی با حضور غلامرضا پارسا مدیرکل توسعه ورزش های روستایی وزارت ورزش وجوانان، حسین عباسی رییس اداره پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، حسین ثوری مدیرکل ورزش وجوانان سیستان وبلوچستان و مسئولان و مردم محلی برگزار شد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار