تابناک مرکزی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: این استان میزبان ۱۱۵ شهید گمنام است و در شهرستان خمین دو مرکز شهید گمنام در مصلی امام خمینی(ره) و شهر قورچی باشی وجود دارد.
کد خبر: ۳۴۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 24 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، فرهاد شاه‌محمدی، مدیرکل بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز، شنبه ۴ دی‌ماه، در جلسه شورای هماهنگی یادمان شهدای گمنام شهرستان خمین گفت: از  ۴۲ نقطه یادمان شهدای استان مرکزی تا به حال ۳۷ یادمان شهدای گمنام ساخته شده است.

وی افزود: استان مرکزی میزبان ۱۱۵ شهید گمنام است و در شهرستان خمین دو مرکز شهید گمنام در مصلی امام خمینی(ره) و شهر قورچی باشی وجود دارد. در هر ترم دانشجویی، ۳۰۰ مقاله به بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان ارسال و از این تعاداد سالانه ۱۰۰ مقاله به بانک تحقیقات دفاع مقدس فرستاده می‌شود.

شاه‌محمدی اظهار کرد: این بنیاد ۴ هزار  و ۶۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب ۸ هزار جلد به چاپ رسانده است، امسال نیز  پیش‌بینی می‌شود ۳۰  کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ شود و تا امروز  ۱۳ جلد به چاپ رسیده است.

وی با تأکید بر تشکیل هیئت امنا در استان مرکزی برای حفظ و نگهداری از یادمان شهدای گمنام تصریح کرد: این هیئت باید به شکل هفتگی در کنار مزارشهدای گمنام برنامه‌های فرهنگی برگزار کند. خمین از سال ۸۱ میزبان شهدای گمنام است اما هنوز نتوانسته یادمان شهدا را در محوطه مصلی این شهرستان بسازد.

شاه‌محمدی تأکید کرد: خمین یکی از مراکزی است که به رغم داشتن هزار شهید اما تا به حال گزارش مکتوب با موضوع دفاع مقدس و شهدای  شهرستان را تهیه نکرده است.

به گزارش ایکنا؛ سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در این جلسه گفت: شهدا دین بزرگی بر گردن همه مردم دارند و وظیفه مسئولان برای حفظ  و پاسداشت شهدا به ویژه شهدای گمنام بسیار با اهمیت است.

ساداتی افزود: شهرداری و شورای شهر خمین متعهد به ساخت و نصب یادمان شهدای گمنام خمین هستند تمام اعتبار مورد نیاز ساخت این یادمان از بودجه سال ۹۶ فرمانداری هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار