در شورای اداری استان یزد با حضور جهانگیری مطرح شد؛
شورای اداری استان یزد با حضور "اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهور و هیات همراه در محل استانداری یزد برکزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 13 May 2015
به گزارش تابناک یزد، "سید محمد محیرمحمدی" استاندار یزد در این نشست شاخصه‎‎های مختلف استان در ارتباط با علم و فرهنگ و اقتصاد را بالاتر از سطح کشوری خواند و تصریح کرد: استان یزد در ردیف 6 استان صنعتی کشور با 3387 واحد صنعتی دارای پروانه با سرمایه‌‌گذاری 7300 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: استان یزد تولید کننده 45 درصد کاشی و سرامیک کشور، دومین استان معدنی کشور با 5 میلیارد تن ذخایر شناخته شده و بیش از یک میلیون ذخایر قطعی و تولید کننده 51 درصد سنگ آهن کشور است.

وی افزود: پارک علم و فناوری یزد پس از اصفهان است و جزو چهار استان دارای منطقه ویژه علم و فناوری هستیم.

استاندار وجود منابع سرسار انرژی خورشیدی در استان را یادآور شد و گفت: از سال 93 که به سمت استفاده از این نوع انرژی رفتیم، 880 مگاوات متقاضی در این حوزه داریم که تا به حال 120 مگاوات آن در حال سپری کردن مراحل اجرایی است.

وی موقعیت جغرافیایی استان را به لحاظ قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور نیز حائز اهمیت دانست و گفت: از منظر بافت تاریخی و فضاهای گردشگری از استان‎‎های سرامد کشور هستیم به نحوی که استان یزد دارای 2270 هکتار بافت تاریخی، 1586 اثر تاریخی و بیش از 60 هتل جدید و سنتی است.

میرمحمدی با اشاره به قابلیت‎‎های بهداشتی و درمانی استان یزد، گفت: از استان‎‎های مختلف بیماران به استان یزد برای درمان مراجعه می‎‎کنند و از این حیث می‎‎توان بزد را قطب بهداشت و درمان کشور دانست.

وی در ادامه به چالش‎‎های پیش روی استان اشاره و تصریح کرد: محدودیت منابع آبی، خشکسالی و وجود کانون‎‎های فرسایش بادی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالاهای قاچاق، تخلیه روستاها، وجود بیکاران کیفی در استان علی رغم نرخ پایین بیکاری یزد، بالا بودن هزینه های خدمات زیر بنایی در استان به دلیل پراکندگی حوزه‎‎ها، مشکلات اتباع و مهاجرین غیر مجاز، کمبود منابع نقدینگی مورد نیاز فعالیتهای اقتصادی و آلودگی‎‎های زیست محیطی دشت مهریز - یزد - اردکان، از جمله این چالش‎‎هاست.

وی از اهم مسایل و فوریت‎‎های استان را موضوع تامین آب شرب استان ذکرکرد و گفت: خط انتقال از یزد به بهشت آباد 12 کیلومتر لوله‎‎گذاری شده و امسال 45 کیلومتر در دست احداث است و این در حالی است که باید حداکثر در 5 سال آبرسانی به یزد کامل شود.

استاندار یزد گفت: ما نگران مشکل آب در استان هستیم و لحظه‎‎ای از آن غافل نیستیم چرا که مردم نمی‎‎توانند بدون آب شرب مناسب زندگی کنند.

وی با تاکید بر این که اصلی ترین و فوریترین مشکل استان، تامین آب است، اظهار کرد: باید مصوبه شورای آب هر چه زودتر اجرایی شود و در حداقل ممکن زمان، آب به استان برسد.

وی خواستار فراهم شدن زمینه‎‎های گسترش فضای سبز پیرامون استان، مهار قاچاق مواد مخدر و ترانزیت آن از استان، تامین امنیت سرمایه گذاری و افزایش اعتماد سرمایه‎‎گذاران و نیز اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار شد.

استاندار یزد در پایان سخنانش نیز هفت رویکرد اساسی استان در دولت تدبیر و امید را آب، محور فرهنگی، توسعه صنایع، گردشگری، توسعه علم و فناوری، محیط زیست و منابع طبیعی و محور توسعه انرژی‎‎های نو به ویژه انرژی خورشیدی برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار