مدیرکل امور عشایری استان ایلام با بیان اینکه تامین آب و علوفه و مرمت راه ها مشکل عمده عشایر استان هستند، گفت: برای تامین آب و علوفه و ترمیم راه های عشایری، 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۳۴۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 18 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلیمی روز یکشنبه اظهار کرد: یکی از مشکل های عشایر استان تامین علوفه برای دام های این قشر است که بدلیل خشکسالی های سال های اخیر و عدم رشد گیاه در مراتع با مشکل مواجه هستند.
 
به گفته وی، در سال جاری پنج هزار تن علوفه بین عشایر استان توزیع شد اما این مقدار با توجه به کاهش بارندگی و وجود خشکسالی و عدم رشد گیاه و علوفه در مراتع، جوابگوی نیاز دام های عشایر نیست.
 
وی با بیان اینکه نبود نقدینگی و سرمایه در گردش باعث شده تعاونی های عشایری نتوانند علوفه مورد نیاز را خریداری کنند، افزود: تامین شش هزار تن علوفه عشایری به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
سلیمی تاکید کرد: در صورت تامین، این اعتبار به صورت وام با بهره کم در اختیار تعاونی های عشایری برای خرید علوفه و توزیع بین جمعیت عشایری استان قرار می گیرد.
 
وی یادآور شد: در هنگام بروز سیل آبان سال گذشته و اوایل امسال تعدادی از راه های عشایری استان آسیب دید و ایل راه ها و مسیرهای عشایری نیز به طور مداوم نیازمند حفظ، مرمت و نگهداری هستند که برای این حوزه 10 میلیارد ریال و برای تامین آب مصرفی عشایر نیز 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
 
وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکل های اساسی عشایر به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام شده و رایزنی های لازم نیز برای تسریع در پرداخت این اعتبار صورت گرفته است.
 
جامعه عشایر بومی استان ایلام متشکل از 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت حدود 60 هزار نفر معادل 12 درصد جمعیت این استان در قالب 12 ایل و 32 طایفه است که این جمیعت در 95 کانون قشلاقی و ییلاقی پراکنش دارند و یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک و سنگین نیز در اختیار دارند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار