کد خبر: ۳۴۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 16 December 2016
معاون فرهنگی، هنری و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همزمان با هفته وحدت نخستین رقابت های قرآنی ویژه اهل ‌سنت سیستان و بلوچستان از 28 تا 30 آذر در این شهرستان برگزار می شود.

نصیر بارکزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنان و مردان اهل سنت استان در رشته ‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل و مفاهیم با هم رقابت می کنند.
وی افزود: شرکت کنندگان می توانند در این رقابت ها در رشته حفظ شامل حفظ کل، حفظ 10 و 20 جزء قرآن حضور داشته باشند.
معاون فرهنگی، هنری و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: این رقابت ها با حضور مهدی قره ‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود و قرار است تفاهم ‌نامه ‌ای به منظور اعطای مدرک حفظ قرآن با منطقه آزاد چابهار منعقد شود.
بارکزهی افزود: منطقه آزاد با هدف ترویج فرهنگ قرآن خوانی تلاش زیادی را انجام می دهد و رقابت های قرآنی را هر چند وقت یکبار برگزار می کند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 300 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار