احمد شانيان با اشاره سخن مقام معظم رهبری که فرمودند«فرهنگ وقف باید بيش از پيش ترویج شود وگسترش یابد» گفت: این سنت حسنه که از رسول مکرم اسلام (ص) برای مسلمين به یادگار مانده است سبب پيشرفت و رونق در حوزه های مختلف همچون علمی،فرهنگی، رفاهی و... می شود.
کد خبر: ۳۴۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 16 December 2016
وقف باید با فرهنگ سازی اجتماعی فراگير شود

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان همدان گفت: وقف سنت بسيار حسنه ای که باید با فرهنگ سازی اجتماعی فراگير شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان با بيان اینکه وقف سنت بسيار حسنه ای که باید با فرهنگ سازی اجتماعی فراگير شود افزود: ابتدا باید وقف و واقف بودن را به مردم شناساند زیرا ممکن است هنوز جامعه به شناخت کافی از این مساله الهی نرسيده باشد.

احمدشانيان با اشاره سخن مقام معظم رهبری که فرمودند«فرهنگ وقف باید بيش ازپيش ترویج شودوگسترش یابد»گفت: این سنت حسنه که از رسول مکرم اسلام(ص)برای مسلمين به یادگارمانده است سبب پيشرفت و رونق درحوزه های مختلف همچون علمی،فرهنگی، رفاهی و... می شود.

وی با تاکيد بر اینکه همه آحاد جامعه با آگاهی پيدا کردن از ثمرات وقف و براساس آموزه های دینی می توانند باعث خيرهای دنيوی و آخروی برای خود و دیگر افراد شوند گفت: هرکس با وقف کردن قسمتی از دارایی خود حتی بصورت جزئی می تواند قدمی الهی در پيشبرد اهداف اسلام ناب محمدی (ص) بردارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان همدان ادامه داد:اگر این فرهنگ در همه حوزه ها وارد شود چه حوزه های آموزشی وعلمی نظير وقف آزمایشگاه وکتابخانه چه حوزه های فرهنگی چه ورزشی چه درمانی و حتی در حوزه های صنعتی، می تواند یک انقلاب و یک جهش بزرگ در یک جامعه اسلامی برداشته شود.

وی با بيان اینکه ایجاد و گسترش این تفکر الهی کمک همه ی اقشار آگاه نظير رسانه ها، اساتيد دانشگاه ها و روحانيون و مدیران دولتی وخصوصی را ميطلبد گفت: تعداد افرادزیادی هستند که دارای استعداد فراوان می باشند اما به دليل نبود امکانات وفقر نمی توانند این استعدادها را بروز و به ظهور برسانند و چه زیباست افرادی که تمکن مالی دارندقسمتی از مال خود را وقف کنند ودر به ثمر رسيدن پتانسيل های افراد بی بضاعت قدمی موثر و خير بردارند.

شانيان در پایان گفت: وقف علمی است که ثمره ی آن برای واقف باقيات صالحات ماندگار به جای ميگذارد و انشاهمه ما بتوانيم جز واقفان مخلص خداوند قرار گيریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار