معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) گفت: این مرکز در یکسال اخیر با حرکت استاندارد در زمینه پژوهش و تحقیق توانسته گام‌هایی ارزشمند بردارد و در این زمینه پیشرو باشد.
کد خبر: ۳۴۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، سیده سعیده غروی در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر پنج‌شنبه در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: ۶۱۲ طلبه خواهر در پژوهشگاه جامعه الزهرا عضو هستند که در فعالیت‌های پژوهشی این مرکز مشغول هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۳ همیار پژوهش در جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ پژوهشگر در کلان پروژه‌های پژوهشی این مرکز فعالیت می‌کنند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه این مرکز طی یک سال گذشته ابراز داشت: ۱۲ کارگاه تخصصی در موضوع‌های مختلف در ۹۸ ساعت و با شرکت ۷۲۰ نفر برگزار شده است.

جامعه الزهرا(س) پیشرو در امر تحقیق و پژوهش

وی با بیان اینکه چندین نشست‌ تخصصی در گرایش‌های تخصصی خاص تاکنون برگزار شده است، تصریح کرد: نشست‌های علمی پژوهشی نیز برای ۹۷ پژوهشگر برگزار شده است.

غروی افزود: انجمن‌های علمی پژوهشی طلاب از سوی پژوهشگاه راه‌اندازی و تأسیس شده است که در این انجمن بیش از ۳۰۰ طلبه ثبت‌نام کرده‌اند.

ارسال ۱۷۰۷ اثر از طلاب به جشنواره بانون امین

وی ابراز داشت: جشنواره «بانو امین» نیز با هدف شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی بانوان پژوهشگر، اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد که طراحی پژوهشکده بین المللی مجازی یکی از خروجی‌های آن بود که طی آن ۶۱۲ طلبه در سطوح مختلف برای فعالیت در این پژوهشکده مجازی شناسایی شدند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: ‌ در جشنواره بانون امین در سال جاری ۱۷۰۷ اثر از طلاب به جشنواره ارسال شده بود.

وی بیان داشت: از دانش آموختگان سطح سه و چهار در دوره‌های تربیت پژوهشگر ثبت نام به عمل می‌آید و طی یک سال ۲۲۲ نفر ثبت نام کردند که ۳۳ نفر آن‌ها در مصاحبه پذیرفته شدند.

غروی اظهار کرد: شبکه ملی در کتابخانه جامعه الزهرا(س) راه‌اندازی شده که طی آن کتابخانه دیجیتال، پایگاه‌های پژوهشی و ۱۸ سایت علمی ایجاد شد.

وی عنوان کرد: کتابخانه جامعه الزهرا(س) عضو کنسرسیوم کتابخانه‌های قم است و اعضای کتابخانه‌های دیگر نیز می‌توانند از این کتابخانه بهره‌مند شوند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) افزود: در این مرکز شورای نشر آثار پژوهشی با حضور ۶ نفر از فضلا تشکیل شده است.

برگزاری همایش جایگاه پژوهش در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه

غروی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همایش جایگاه پژوهش در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران فردا پنج‌شنبه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار می‌شود که در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش حجت الاسلام بهجت‌پور با موضوع ضرورت پژوهش محور بودن آموزش سخنرانی خواهد کرد و همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعایت‌های پژوهشی جامعه الزهرا میزگردی با موضوع خلأهای پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران با حضور خانم برقعی برگزار می‌شود.

پژوهشگران برتر جامعه الزهرا(س) تجلیل می‌شوند

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) اضافه کرد: تجلیل از پژوهشگران برتر از بخش‌های دیگر این همایش است.

وی ابراز کرد: کارگاه آموزشی پژوهشیار با حضور خانم چیت ساز و کارگاه تقویت و درک متون عربی معاصر با حضور دکتر علی فتحی دوشنبه آینده برگزار می‌شود.

غروی عنوان کرد: ‌ پیش نشست  همایش «علامه طباطبایی، جنسیت و بررسی‌های انتقادی» با حضور دکتر علاسوند سه‌شنبه آینده ساعت ۱۰ تا ۱۲ در طبقه سوم پژوهشگاه، سالن نشست‌های علمی پژوهشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارگاه سواد اطلاعاتی، اخلاق حرفه‌ای کتابدار و پاراگراف نویسی و همچنین کارگاه شیوه تحقیق و پژوهش در علوم انسانی نیز به ترتیب اول، چهارم، پنجم و هشتم دی‌ماه در این مرکز برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: بازدید از مرکز تخصصی نور، مرکز مشاوره مأوا و کتابخانه مجلس از برنامه‌های دیگر این مرکز علمی در هفته پژوهش است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار