کد خبر: ۳۴۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸ 15 December 2016
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 از روستای تیس گفت: با همکاری و تفاهم استانداری سیستان و بلوچستان در چند ماه اخیر خدمات دهی به روستای تیس بر عهده منطقه آزاد گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا عبدالرحیم کردی در این بازدید و نشست با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از گذشت چندین سال مشخص نبود خدمات رسانی به روستای تیس برعهده دستگاههای اداری سرزمین اصلی یا منطقه آزاد است که به همین سبب با همکاری و تفاهم استانداری سیستان وبلوچستان خدمات دهی به این روستا بر عهده منطقه آزاد گذاشته شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار برای اجرای طرح هادی و تعیین حریم و بازگشایی معابر این روستا با مشکلات رو به روست بطوریکه مالکان اراضی و واحدهای مسکونی همکاری لازم را ندارند و حتی حاضر نیستند چند متر عقب نشینی کنند.
وی ادامه داد: در چند سال قبل منطقه آزاد طرح سنددار کردن زمین ها را اجرا کرد ولی متاسفانه استقبال چندانی نشد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: کل شهر چابهار و روستاهای آن با مشکلات جدی بی آبی رو به رو هستند و برای حل مشکل بی آبی و دسترسی آسان اهالی روستای تیس در ابتدای روستا تانکرها می توانند از انشعاب شبکه اصلی آب برداشت کنند.
کردی گفت: منطقه آزاد برای ساماندهی روستای تیس برنامه های خوبی دارد که با اجرای آنها بخشی از مشکلات این روستا مرتفع خواهد شد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از منطقه آزاد چابهار انتظار است بعد از گذشت 22 سال به مشکلات روستای تیس به عنوان تنها روستای مستقر در محدوده این منطقه آزاد رسیدگی و اقدامات عملی را برای رضایتمندی مردم انجام دهد.
داود محمدی در بازدید 2 روزه اعضای کمیسیون از چابهار و روستای تیس اظهار داشت: ساکنان روستای تیس گلایه هایی در زمینه نداشتن آب آشامیدنی، تعیین تکلیف اراضی سکونتی، اجرای طرح هادی، عدم لایروبی بندر صیادی، ساخت فضای آموزشی و مراکز بهداشتی درمانی دارند.
وی افزود: حتی روشنایی معابر روستای تیس انجام نشده است و مردم شکوائیه هایی دارند.
وی بیان کرد: در پی شکایت و نامه نگاری متعدد مردم شهرستان چابهار و اهالی روستای تیس از بی توجهی مسئولان به این روستاها، کمیسیون اصل 90 با هدف بررسی وضعیت این روستا سفر 2 روزه ای به چابهار داشت.
وی ادامه داد: پیگیری میدانی مشکلات و دیدار چهره به چهره با مردم منطقه بسیاری از ابهامات را برای ما روشن کرد که در جمع بندی نهایی، موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی کمیسیون پیگیری های لازم برای رسیدگی انجام خواهد شد. 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود منطقه آزاد چابهار و مسئولان دستگاههای اجرایی مشکلات روستایی مانند تیس را جدی بگیرند و امکانات رفاهی و زیربنایی را برای آن فراهم کنند.
محمدی تصریح کرد: مردم روستای چند هزار نفری نباید در چند متری دریا با تانکر آبرسانی شوند.
وی گفت: امکانات رفاهی روستاهایی مانند تیس باید در حدی باشد که ساکنان آن احساس گلایه و تبعیض نداشته باشند.
روستای تیس در محدوده اراضی منطقه آزاد چابهار و 10 کیلومتری این شهر واقع شده است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با حدود 300 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار