استاندار قزوین:
استاندارقزوین با اشاره به اینکه ماندگاری هلال‌احمر درگرو سازمان‌دهی گروه‌های مردمی است، گفت: مردمی می‌بایست در این حوزه نیز ورود یابد و دولت و دستگاه‌های اجرایی را در کاهش این مسائل اجتماعی یاری کند.
کد خبر: ۳۴۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، فریدون همتی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خیران هلال‌احمر که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان تشکیل‌شده بود بابیان این مطلب به تشریح ارزش و اهمیت خدمات این سازمان مردمی پرداخت و اظهار کرد: داوطلبان مردمی به‌صورت خودجوش و بر اساس مسئولیت اجتماعی و بشردوستی در این جمعیت حضور یافته‌اند با عنایت به اینکه این امر ریشه در فرهنگ و اعتقادات دینی دارد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر و سازمان صلیب سرخ جهانی به‌عنوان ضرورت جامعه‌ی امروزی در کشورها مطرح است ولی در مقایسه با نوع نگاه اعضای هلال‌احمر و سازمان صلیب سرخ تفاوت وجود دارد در جمهوری اسلامی این نگرش والاتر از سایر مکاتب و بر اساس جهان‌بینی دینی و اسلامی نوعی تکلیف است.

استاندار قزوین در ادامه با ضروری برشمردن جلب مشارکت مردم در عضویت در این جمعیت تصریح کرد: دولت در مواجهه با حوادث طبیعی در حوزه امداد و کمک‌رسانی به آسیب دیدگان به مشارکت و همراهی مردمی به‌ویژه جوانان نیاز دارد با توجه به اینکه در هر عرصه‌ای این مشارکت نماد بیشتری داشته همواره با موفقیت همراه بوده است.

وی اضافه کرد: ماندگاری هلال‌احمر درگرو سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی گروه‌ها و جمعیت‌های مردمی است و توجه به امر آموزش عمومی در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار قزوین بر اهمیت توجه به مدیریت زمان، سرعت عمل و آمادگی و مهارت همراه با تجهیزات لازم در موفقیت عملکرد هلال‌احمر تأکید کرد و افزود: اهمیت این موارد مهم در موفقیت هلال‌احمر به‌عنوان یک ضرورت مطرح است ولی وجود تجهیزات لازم نیز این موفقیت را تحقق خواهد بخشید.

همتی خاطرنشان کرد: علاوه بر توجه به امور مهم و ضروری در رسالت‌های هلال‌احمر توجه به کاهش تهدیدات و خسارت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها نیز بایستی موردتوجه قرار گیرد.

استاندار قزوین در ادامه به تأثیر هلال‌احمر در کاهش معضلات اجتماعی علاوه بر حوادث طبیعی تأکید کرد و ادامه داد: ابعاد برخی از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و... به‌مراتب از خسارات ناشی از حوادث طبیعی بیشتر است و جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک‌نهاد مردمی می‌بایست در این حوزه نیز ورود یابد و دولت و دستگاه‌های اجرایی را در کاهش این مسائل اجتماعی یاری کند.

وی اهمیت و نقش رسانه‌های جمعی را در فرهنگ‌سازی و تشویق مردم در خصوص پیوستن به جمعیت هلال‌احمر بسیار مهم و اساسی برشمرد و افزود: توجه به این امر بایستی تاحدی پیش رود که اعضای این جمعیت علاوه بر مقابله با حوادث طبیعی در کشور، توانایی امداد و کمک‌رسانی در صورت بروز حوادث طبیعی در کشورهای دیگر را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار