فرماندار روانسر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 10 حلقه چاه نیمه عمیق غیرمجاز در این شهرستان بسته شده است.
کد خبر: ۳۳۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 04 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حسین ویسمرادی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب روانسر افزود: در مجموع 368 چاه عمیق و نیمه عمیق غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که 109 حلقه آن تاکنون بسته شده است.
وی تصریح کرد: چاه های غیرمجاز شهرستان روانسر برای مسدود شدن باید اولویت بندی شوند.
فرماندار روانسر اظهار داشت: ادارات برق و امور آب شهرستان باید چاه های غیرمجازی را که برق دار شده اند شناسایی و قطع برق آنها انجام بگیرد.
ویسمرادی ادامه داد: برداشت بی رویه و غیرمجاز از آبهای زیرزمینی بدون کنترل میزان برداشت مشکلات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
وی تاکید کرد: کشت هایی مانند کلزا و زعفران که نیاز آبی کمتری دارند باید در شهرستان توسعه و بیشتر مورد توجه کشاورزان قرار گیرد و جهاد کشاورزی نیز به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشد.
رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان روانسر اضافه کرد: همه ادارات و نهادها باید در راستای حفاظت از منابع آبی تمام تلاش و توان خود را بکارگیرند تا تبعات خشکسالی به حداقل برسد، تا هم نیاز مردم و هم نیاز کشاورزان تامین و هدر رفت آب نیز به حداقل برسد.
وی گفت: آب یکی از زیرساخت های اصلی در بحث توسعه اقتصادی و کشاورزی شهرستان روانسر می باشد و مدیریت این منشأ حیات برای ما بسیار ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار